Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 28. 08:25
A magyar ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverpiac az öt legnagyobb szállítót tekintve mintegy 600 millió forintot tesz ki, ám ez szegmens olyan gyorsan fejlődik, hogy a piacvezető Oracle 3 év múlva már legalább 1 milliárd forint forgalmat vár erről a területről - mondta Major Gábor, az Oracle Hungary alkalmazás üzletág vezetője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: napjainkban az Oracle világszintű árbevételén belül az ügyfélkapcsolati szoftver-eladások (Customer Relationship Management - CRM) mintegy 10 százalékot tesz ki, s Magyarországon is hasonló az arány.

Major Gábor elmondta: a magyar piac a régiónál gyorsabban nő, mivel itt már az alapszoftvereket telepítették a vállalatok, s a növekedésüket egyre inkább befolyásolja a CRM-rendszerek hatékonysága. Úgy vélte, a következő három-négy évben a régióban az éves szintű CRM-piaci növekedés 50 százalék lesz, míg Magyarországon, szintén éves szinten 100 százalék körüli.

Az Oracle a CRM-rendszerét olyan cégeknek ajánlja, amelyeknek az árbevétele eléri a 10 milliárd forintot és sok ügyfelük, vevőjük van.

A CRM alapvetően arra jó, hogy ügyfél, vevő ne kapjon olyan ajánlatokat, amikre nincs szüksége, ugyanakkor a számára fontos ügyeket gyorsan, hatékonyan intézze el az adott vállalat vagy szervezet. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment hiányának tipikus példája, amikor az ügyfélnek annyiszor kell elölről kezdenie problémájának ismertetését, ahányszor új ügyintézőhöz kapcsolják.

Az üzletág vezető kifejtette: a nemzetközi példák is azt mutatják, hogy a vállalatoknak megéri hatékonyan intézni az ügyfelek problémáit, mivel az ilyen cégek növekedése duplája, illetve többszöröse is lehet a kevésbé ügyfélbarát társaságokénál. Az Oracle-nak az ügyfélkapcsolati szoftverek világpiacán 30 százalékos részesedése van, rendszerét 5 millió, ügyféllel kapcsolatban lévő vállalati vagy más szervezeti alkalmazott használja, míg Magyarországon 1.000 feletti a CRM-kiszolgálók száma.

A CRM-világpiac az idén eléri a 3,7 milliárd dollárt, ami 2010-re 4,6 milliárd dollár fölé nő.

Major Gábor kifejtette: a magyar piacon jellemzően a telekommunikációs és a pénzügyi szektorban működő cégek érdeklődnek CRM megoldások iránt, s ezekben az iparágakban már minden jelentős szereplő rendelkezik legalább valamilyen részmegoldással. Számukra a jövőben a részmegoldások összekapcsolása, a szinergiában rejlő lehetőségek további kiaknázása a feladat. Az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és a kereskedelmi cégek fognak intenzíven érdeklődni a CRM iránt, valamint a közszolgáltatások területén lesz érzékelhető igény hasonló megoldásokra. A társaság iparág számára kínál speciális megoldást, amely e szektorokban jellemző folyamatoknak megfelelő ügyfélkezelési rendszerek kiépítését teszi lehetővé.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36