Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac
Major Gábor elmondta: a magyar piac a régiónál gyorsabban nő, mivel itt már az alapszoftvereket telepítették a vállalatok, s a növekedésüket egyre inkább befolyásolja a CRM-rendszerek hatékonysága. Úgy vélte, a következő három-négy évben a régióban az éves szintű CRM-piaci növekedés 50 százalék lesz, míg Magyarországon, szintén éves szinten 100 százalék körüli.
Az Oracle a CRM-rendszerét olyan cégeknek ajánlja, amelyeknek az árbevétele eléri a 10 milliárd forintot és sok ügyfelük, vevőjük van.
A CRM alapvetően arra jó, hogy ügyfél, vevő ne kapjon olyan ajánlatokat, amikre nincs szüksége, ugyanakkor a számára fontos ügyeket gyorsan, hatékonyan intézze el az adott vállalat vagy szervezet. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment hiányának tipikus példája, amikor az ügyfélnek annyiszor kell elölről kezdenie problémájának ismertetését, ahányszor új ügyintézőhöz kapcsolják.
Az üzletág vezető kifejtette: a nemzetközi példák is azt mutatják, hogy a vállalatoknak megéri hatékonyan intézni az ügyfelek problémáit, mivel az ilyen cégek növekedése duplája, illetve többszöröse is lehet a kevésbé ügyfélbarát társaságokénál. Az Oracle-nak az ügyfélkapcsolati szoftverek világpiacán 30 százalékos részesedése van, rendszerét 5 millió, ügyféllel kapcsolatban lévő vállalati vagy más szervezeti alkalmazott használja, míg Magyarországon 1.000 feletti a CRM-kiszolgálók száma.
A CRM-világpiac az idén eléri a 3,7 milliárd dollárt, ami 2010-re 4,6 milliárd dollár fölé nő.
Major Gábor kifejtette: a magyar piacon jellemzően a telekommunikációs és a pénzügyi szektorban működő cégek érdeklődnek CRM megoldások iránt, s ezekben az iparágakban már minden jelentős szereplő rendelkezik legalább valamilyen részmegoldással. Számukra a jövőben a részmegoldások összekapcsolása, a szinergiában rejlő lehetőségek további kiaknázása a feladat. Az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és a kereskedelmi cégek fognak intenzíven érdeklődni a CRM iránt, valamint a közszolgáltatások területén lesz érzékelhető igény hasonló megoldásokra. A társaság iparág számára kínál speciális megoldást, amely e szektorokban jellemző folyamatoknak megfelelő ügyfélkezelési rendszerek kiépítését teszi lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Az Oracle kiemelt oktatási partnere lett a Számalk
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
- Regionális üzleti-intelligencia és adattárház-igazgató az Oracle Hungarynél
- Új verzióval jelent meg az Oracle Enterprise Manager
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.