Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik

forrás Prim Online, 2006. november 28. 11:05
Ma már a legtöbb vállalat életében jelentős szerepet tölt be az e-mail alapú ügyfél kommunikáció. Azonban még a szakemberek közül is csak kevesen ismerik és használják - megfelelő alkalmazás hiányában - az ágazatban rejlő további lehetőségeket. Mai cikkünkben bemutatjuk azokat a szempontokat, melyek segítségével biztonsággal kiválaszthatók az ügyfél kommunikáció automatizálására és hatékonyságának javítására alkalmas eszközök.
Az e-mail megjelenése és elterjedése örökre megváltoztatta a kapcsolattartás módját. Ez az eszköz hihetetlen sebességgel veszi át a hagyományos eszközök helyét a vásárlókkal, partnerekkel, szállítókkal és alkalmazottakkal történő kommunikációban.

Az egyes cégek folyamatosan azon töprengenek, hogy miként tudnák kihasználni a médiumban rejlő hihetetlen lehetőségeket. Arra már mindannyian rádöbbentek, hogy az e-mail, üzleti folyamatokba történő beépítésével, jóval több előnyre tehetnek szert, mint egy egyszerű költségcsökkentés. Ha egy vállalat okosan használja fel az e-mail-ben rejlő potenciálokat, akkor forradalmasíthatja ügyfél kommunikációját, erősítheti a márkahűséget és növelheti bevételeit. Az e-mail, ezenkívül elősegítheti az üzleti folyamatok modernizálását is - a nagyobb hatékonyság és profit érdekében.

A konklúzió egyértelmű: napjaink okos vállalkozói szakértővé kell, hogy váljanak az üzleti kapcsolatkezelés területén. Akik ismerik az e-mail alapú kommunikáció kialakításához szükséges alkalmazásokat, eszközöket, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.

Miről ismerhető fel a megfelelő üzleti célú e-mail szoftver? Az alábbiakban bemutatunk öt olyan tényezőt, melyek segítséget nyújtanak a döntésben.

1. Integráció

Alapvető szabály, hogy az e-mail infrastruktúrát kell az üzlethez igazítani, nem pedig fordítva. A helyes alkalmazás szorosan kapcsolódik a háttér adatbázisokhoz és üzleti folyamatokhoz, elősegíti a releváns, személyre szabott kommunikációt és az azonnali válaszadás lehetőségét – amit a vásárlók napjainkban már el is várnak. Azok az idők már rég elmúltak, amikor az e-mail infrastruktúra fejlesztését „kívülállóként” lehetett kezelni, mely nincs közvetlen kapcsolatban sem az alapvető fogyasztói adatokkal, sem a vállalkozás egyéb területeivel.
Sok cég még ma is úgy bonyolítja üzleti kommunikációját, hogy kimásolja ügyfelei e-mail címét az egyszerű levelező programba és onnan küldi el üzeneteit. Holott ha megfelelő e-mail alkalmazással rendelkezne, akkor egy üzenetküldés rendkívül rövid idő alatt lebonyolódna, hisz csak begépelné az üzenetet és egy mozdulattal elküldhetné az összes meglévő e-mail címre. Ezzel rendkívül sok időt és energiát spórolna meg, pláne, ha jelentős számú az ügyfélköre.

2. Teljesítmény

Noha egy megfelelő alkalmazás sokkal erőteljesebb, mint az ingyenes megoldások, a teljesítmény mégsem ítélhető meg egyszerűen csak a „puszta erő” alapján. Napjaink környezete okos és célzott levélküldést vár el. Olyan e-maileket, melyek alkalmazkodnak az adott üzlet különböző vásárlói szegmenseihez, márkáihoz vagy üzleti egységeihez. Fontos, hogy a szegmentáláson kívül a platform alkalmas legyen a különböző marketing ötletek internetes alapú megvalósítására is, kihasználva az e-mail-ben rejlő potenciálokat, mint az automatizálhatóság és az időzíthetőség.

A fenti példánál maradva, a levélküldő cég akár különböző témájú leveleket is készíthet a különböző érdeklődésű ügyfelek számára, mely érdeklődési kör természetesen már előre rögzítésre kell, hogy kerüljön az ügyfél adatbázisban. Ebben az esetben sem tart sokkal tovább a kommunikáció lebonyolítása és mégis minden vásárló a számára legrelevánsabb üzenetet kapja „kézhez” egy sablon levél helyett.

3. Láthatóság

A legtöbb vállalkozás (még azok is melyek külsős megoldásokkal dolgoznak) vakon tapogatózik, amikor az e-mail kiküldés eredményeit próbálja elemezni. Fogalmuk sincs róla, hogy a levelek kézbesítésre kerültek avagy sem és ennek eredményeként nem tudják megtisztítani vagy további célokra felhasználni listájukat. Gyakran még a vállalatok legfontosabb részlegei – mint például az ügyfélszolgálat – sem tudnak arról, ha kiküldésre került egy levél. Egy megfelelő e-mail szoftver biztosítja a mért eredmények láthatóságát, a problémák felismerését és kijavítását és sokkal hatékonyabb kapcsolatot biztosít az e-mail címzettjeivel is.
A fenti szempontnak leginkább az internet alapú e-mail alkalmazások felelnek meg. Az ilyen szoftverek a belépési adatok megadása után bárhol használhatók, ahol internetes kapcsolat létezik. Minden olyan munkatárs megtekintheti - akár egyidejűleg is, az egyéni azonosítója használatával - a vállalat kommunikációját, akinek erre jogosultságot adtunk.

4. Hírnév

Az e-mail küldő hírneve (kiléte) mindig nagy hatással van az e-mail eredményességére. A jó hírnév fenntartása a következő „praktikákra” vezethető vissza, melyek megléte gyakran alkalmazásfüggő:
-    személyre szabott tartalom a releváns üzenetekért (címzett nevén szólítása)
-    küldés saját e-mail címről (a feladónál a cég neve szerepel, nem pedig, az e-mail szolgáltatást nyújtó cég neve)
-    ismételt feliratkozás kiszűrése (egy e-mail cím csak egyszer szerepeljen a listán)
-    leiratkozások automatikus kezelése (ne küldjünk levelet annak, aki már lemondta)
-    visszapattanó levelek kezelése a lista tisztaságáért (hibás, nem létező e-mail címek kiszűrése)

A megfelelő szoftver magában foglalja a fenti mechanizmusokat melyek segítségével megalapozható és fenntartható a jó hírnév – mely tényező elengedhetetlen fontosságú a cég sikereihez.

5. Rugalmasság

A megfelelő eszköz használatával azonnal alkalmazkodhatunk a váratlan eseményekhez is. Napjainkban az üzleti igények és a piaci elvárások rendkívül gyorsan változhatnak ezért az e-mail infrastruktúrának rugalmasnak kell lennie, hogy üzleti folyamataink minden körülmények között akadálytalanul működjenek. Ha ezt képesek vagyunk biztosítani, akkor erősíthetjük fogyasztóink elkötelezettségét és új bevétel-forrásokra tehetünk szert. Ha a „vészhelyzetekre” megfelelően reagálunk, akár elhódíthatjuk konkurenciánk piacának egy részét is.
Tegyük fel úgy döntünk, hogy egy oktató e-mail sorozatot indítunk hírlevél olvasónk részére, mely leveleket automatikusan, előre beállított időpontokban kapják meg az arra jogosultak. Időközben azonban új olvasók is regisztrálnak a hírlevelünkre. Ebben az esetben egy megfelelő tulajdonságokkal bíró szoftver úgy kezeli a helyzetet, hogy az új olvasók számára az első résztől kezdi meg az e-mail sorozat kiküldését, nem pedig onnan, ahol éppen a „többiek” tartanak. Jóllehet egy, a céloknak nem megfelelő alkalmazás vagy kihagyja az új olvasókat ebből a marketing akcióból vagy akkor és azt a részt juttatja el hozzájuk, amikor és amelyet a régi olvasók a soron következő időpontban kapnának.

Azok a cégek, akik még ma befektetnek a megfelelő e-mail alkalmazásba, már holnaptól sokkal jobb üzleti eredményekre számíthatnak, amit a jövő majd még inkább igazol számukra. Az első, valóban „e-mail képes” vállalatok már készen állnak a nagy nyereségre. Akik azonban csak utolsóként élnek a lehetőséggel, lehet, hogy mindent elveszítenek.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32