Új üzleti tanácsadói stratégia az IBM Magyarországnál

Innovatív és helyi igényekre szabott megoldások

forrás Prim Online, 2006. november 29. 16:48
Az IBM Magyarország Global Business Services tanácsadói üzletága új stratégiával és új megoldásokkal jelent meg a hazai piacon, hogy versenyelőnyt biztosítson itthoni megrendelői számára.
Az IBM Global Business Services-nél (GBS) világszerte több mint 60.000, Magyarországon közel 70 tanácsadó tevékenykedik. Tapasztalataik és tudásuk alapján számos hazai tanácsadó külföldi munkákon, míg külföldi tanácsadók magyarországi projektekben vesznek részt. Az IBM ezzel a globálisan integrált szervezeti felépítéssel biztosítja az elérhető legmagasabb szintű szakértelmet.

A korszerű tanácsadói tevékenység túlmegy a technológiai tanácsadáson, megvalósításon, valamint a folyamatok és a stratégia kialakításán is. A ma tanácsadója partnerként együtt él, együtt „lélegzik” az ügyféllel, és igény szerint részt vesz az üzleti modell felépítésében, termékfejlesztésben, informatikai rendszerek üzemeltetésében, üzleti háttérszolgáltatások, vagy akár finanszírozási lehetőségek biztosításában is.

Gruhala Péter, az IBM Magyarország GBS tanácsadói üzletágának igazgatója elmondta: Olyan világban élünk, ahol a hagyományos üzleti működés nem feltétlenül képes hosszú távon versenyelőnyt biztosítani. Egy-egy új termék hamar követőkre akadhat, és gyors, olcsó, kiváló logisztikával rendelkező gyártók révén válik mindennapivá. Ez történt a mobiltelefonokkal, laptopokkal, LCD monitorokkal, zenelejátszókkal, plazma-televíziókkal, s a sort lehetne még folytatni. A piacra vezetett úttörő szolgáltatásokat, illetve az üzleti modellek átalakítását sokszor még a termékeknél is gyorsabban ültethetik át a gyakorlatba a versenytársak. Ezért az olyan cégek tarthatják meg legnagyobb eséllyel versenyelőnyüket, akik képesek az állandó innovációra: olyan környezetet teremtenek maguk körül, amelyben teljesen természetes a folyamatos megújulás. Azért, hogy ebben partnerek lehessünk, úgy döntöttünk, hogy ügyfeleinkkel folytatott együttműködésünk, beszélgetéseink, közös tapasztalataink alapján meghatározzuk azokat a területeket, amelyek a hazai üzleti életben a legégetőbb kérdéseket vetik fel a vállalatok menedzsmentjei számára, és az IBM nemzetközi tudásbázisát is felhasználva dolgozunk ki megoldáscsomagokat. A megoldások standardizáltak, egyesítik a legjobb gyakorlatokat, ezért gyorsan és költséghatékonyan bevezethetőek, ugyanakkor nem nélkülözik az adott ügyfél igényére szabott, szakértő finomhangolást.

Az IBM Magyarország GBS tanácsadói üzletága fókuszát az üzleti modell és stratégia, a működés és a termékek – szolgáltatások – piacok területeire helyezi, mert ezeket a fő tényezőket azonosította, mint olyanokat, amelyek fejlődése kiemelkedő szerepet játszik egy-egy vállat teljesítményében, bevételének, profitjának, piaci részesedésének alakulásában, és a legnagyobb kihívást jelentik a vezetés számára.

Üzleti modell és stratégia terület

Versenyelőny – Component Business Modelling: Válasz arra kérdésre, hogyan lehet összehangolni a stratégiai szempontból meghatározó, a versenytársaktól megkülönböztető elemeket.

Ügyfélkapcsolat menedzsment: Az ügyfelek és a piac pontos ismerete, a tendenciák és várható igények pontos és előzetes ismerete kulcsfontosságú a versenyben.

Tisztánlátás - Financial Management Solutions: Összehasonlítható adatok biztosítása a cég teljesítményéről és hatékonyságáról. Stratégia kialakítása a költségmenedzsment számára.

Technológiai stratégia – IT stratégia: Az információtechnológia alkalmazása összhangban a stratégiai üzleti célokkal a növekedés érdekében. Ez a megközelítés az IT-t nem egyszerűen egy belső szolgáltatásnak tekinti, hanem innovatív, értékteremtő eszköznek. Az informatikai igazgató szervezetben betöltött szerepe sem egyszerűen egy kiszolgáló-egység vezetésére korlátozódik, hanem hozzájárul e növekedéshez.

Működés terület

Üzleti folyamatok újratervezése: A folyamatok pontos összeillesztése a mindenkori üzleti startégiával.

Megmérettetés- Benchmarking: Objektív kép a cég teljesítményéről, erős és gyenge oldalairól.

IT menedzsment: Az IT működési költségeinek optimalizálása

Elektronikus dokumentumkezelés. Strukturálatlan, követhetetlen, kereshetetlen, nagy helyigényű, manuális, papíralapú dokumentumkezelés helyett elektronikus dokumentum-menedzsment.

Mérhető marketing: Számos piaci elemző szerint 10 dollár marketingköltésből csak kettő ér célba. A marketinganalitika segít az arány javításában, és az optimális piaci részesedés elérésben.

Idősödő munkaerő csomag: Hogyan tervezzük meg a nyugdíjazást, és hogyan biztosítsuk a tudás ajtón belül maradását a demográfiai átrendeződések idejében?

Továbbképzés – e learning: Elektronikus alapú képzések és oktatási stratégia kidolgozása.

HR audit: HR működési terület vizsgálata az üzleti folyamatok hatékonyabb támogatása érdekében.

Változásmenedzsment: A változások megfelelő kezelése a siker kulcsfontosságú tényezője.

Termék – szolgáltatás – piac terület

Core banking systems: Képessé teszi a pénzintézetet arra, hogy költségeit csökkentve gyorsan és rugalmasan reagáljon a változó piaci igényekre, miközben magasabb szintű szolgáltatást biztosít ügyfelei számára.

Portálfejlesztés: A portálok igazi célja, az információ-megosztáson túl, az értéklánc szereplőinek bekapcsolása az üzleti folyamatokba.
Kulcsszavak: +céginfo IBM-hu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01