Továbbra is a szoftvercégek uralják a mezőnyt
Az EMEA régió 500 leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozását tartalmazó teljes listát a november 27-én megrendezett hivatalos díjátadón tette közzé a Deloitte. A sorrend ismertetésén kívül a Deloitte ismertette az EMEA régióban tevékenykedő 500 leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozás vezérigazgatóival készített felmérésének eredményeit is. A vizsgálat betekintést ad a győztes vállalkozások üzleti trendjeibe és háttérstatisztikáiba, valamint összesíti az ágazatban érintett vállalkozások vezérigazgatóinak aggodalmait és várakozásait.
Az első öt helyezett és százalékos növekedésük
1. | MX Telecom Ltd | Egyesült Királyság | 57 939% | Vezeték nélküli IT szolgáltatások |
2. | Q-Cells AG | Németország | 33 019% | Napenergia |
3. | TomTom N.V. | Hollandia | 29 518% | Műhold navigációs megoldások |
4. | Komdat GmbH | Németország | 27 864% | Internetmarketing |
5. | Wintegra | Izrael | 22 421% | Félvezetők |
Az idei év sorrendjének kialakítása során az alábbi trendek körvonalazódtak:
- Továbbra is a szoftvercégek uralják a mezőnyt. A listán szereplő vállalkozások 44 százaléka erről a piacról kerül ki; míg a sorban utána következő szereplő a kommunikációs és a hálózati szektor, 16 százalékkal van jelen a listán;
- A lakosságszám arányában a norvég, az izraeli és az ír technológiai vállalkozások a legsikeresebbek;
- A legtöbb vállalakozás az Egyesült Királyságban található. A listán szereplő 500 vállalkozásból 91-nek az Egyesült Királyság a székhelye, míg az őt követő Franciaországban 84 vállalkozás található.
A Deloitte Technology Fast 500 vezérigazgatói felmérés áttekintése
Az 500 leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozás ("Technology Fast 500") rangsorának összeállításán kívül a Deloitte közzétette az 500 érintett vállalkozás vezérigazgatói körében készített felmérését is. A tapasztalt főbb tendenciák az alábbiak:
- A régióban minden idők legmagasabb arányát mutatja a jövőbeli növekedés fenntarthatóságába vetett bizalom: a cégvezetők 87 százaléka vagy rendkívüli módon, vagy nagyon bízik abban, hogy vállalkozása a következő évben is fenn tudja tartani az elért növekedési ütemet;
- Az aggodalmak elsősorban a megfelelő munkaerő kérdésköréhez kapcsolódnak: a vezérigazgatók csaknem egynegyede (24 százaléka) szerint a magasan képzett, kiváló munkavállalók jelentik a növekedés kulcsát;
- A jól képzett munkavállalók felkutatása, felvétele és megtartása jelenti a legnagyobb kihívást a megkérdezett vezérigazgatók 38 százalékának.
"Örömmel tapasztalom, hogy az 500 leggyorsabban növekvő vállalkozás adatai valóban alátámasztják azt a tényt, hogy a bizalom soha nem látott magasságokba szökött a régióban" - mondta el Igal Brightman, a Deloitte Touche Tohmatsu Technológia, Média és Telekommunikáció (TMT) üzletágának globális ügyvezető partnere. "A szoftveripar továbbra is a leggyorsabban növekvő ágazat, mivel különösen alkalmas egy könnyen méretezhető, alacsony rezsiköltségű globális üzleti modell kialakítására. Az Egyesült Királyság megkönnyebbüléssel veheti tudomásul, hogy visszanyerte vezető helyét a rangsorban szereplő vállalkozások száma terén, ami nagyrészt a mobil és web-alapú vállalatközi (B2B) szolgáltatások terjedésének köszönhető.
Kapcsolódó cikkek
- Technology Fast 50: Ismét lehet jelentkezni
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- 2007 lesz az evolúció evolúciójának első éve?
- Tanulmány a mobiltávközlés fejlődéséről
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte
- Ostrom alatt a technológia és média szektor
- A profi hackerek és a szervezett bűnözés célba vették a világ legnagyobb pénzintézeteit
- Élettudományok: középpontban a biztonság
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.