Globális felmérés a SOA-bevezetésekről
A felmérés megállapította, hogy a cégeknél háromból egy esetben már létezik vállalati szintű SOA-alkalmazás, ami jelentős elterjedtségre utal.
A projektek több, mint fele egy évnél hosszabb időszakot ölel fel. Tendencia, hogy a programok egyre hosszabb távra és szélesebb hatókörre alapoznak.
A SOA melletti döntés elsődleges mozgatórugója a jelentős, mintegy 20%-os tervezett megtakarítás – amit már a bevezetést követő első 12 hónapban várnak -, ezt követi a fokozottabb üzleti agilitás iránti igény, melynek kialakulása hosszabb időt vesz igénybe. A célokat tekintve a kutatás eltérést talált az egyes földrészek vállalkozásai között. Európában az informatikai költségmegtakarítás jelenti a legfőbb motivációt, míg Észak-Amerikára a fokozottabb üzleti agilitás igénye jellemző.
A vizsgált vállalkozásoknál a SOA-költségvetések mintegy fele, több, mint 1 millió dollár összeget irányoz elő. A költségek 59 százalékát üzleti megoldásokra, meglévő projektekre fordítják, ami azt bizonyítja, hogy elsősorban üzleti eredményeket várnak a cégek a bevezetésektől. A SOA-költések eszköz oldalát vizsgálva megállapították, hogy a ráfordítások 40 százalékát infrastrukturális beruházásra, 34 százalékát oktatásra és új munkatársak felvételére költik. A felmérés érdekes megállapítása, hogy a válaszadók 22 százalékánál a SOA bevezetési projekt önálló IT-beruházásként jelent meg, nem pedig egy üzleti projekt részeként.
Kapcsolódó cikkek
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Eseményvezérelt SOA
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.