IVSZ-IT piackutatás: 2005-ben 1.345 milliárd forint informatikára
A közlemény szerint a felmérés újszerű megközelítési módja, részletessége tekintetében hiánypótló szerepet tölt be az IT piac felmérésében. A tanulmány elkészítését az IVSZ, az ITDH, az AAM, a KFKI, és a Synergon támogatta.
Az IVSZ tanulmányának célja a 2005. évi magyarországi belső és export informatikai piac, valamint a részpiacok méretének meghatározása, a piaci szereplők piaci részesedésének feltérképezése, és az informatikai vállalatok jövedelmezőségi mutatóinak meghatározása volt.
A kutatásban a teljes piac, illetve 23 technológiai szegmens szempontjából meghatározó 200 vállalat, valamint a további kisebb szereplők 200-as reprezentatív mintája szerepelt.
A felmérés a 2006-os évre vonatkozó adatok begyűjtésével és elemzésével folytatódik. A cél az, hogy a 2006-ban még csak tervezett további három kutatási modult, a piaci barométert, az iparági SWOT-ot, valamint az iparági K+F, humán erőforrás és marketingjellemzőket is beindítsák.
A következő tanulmány publikálásának várható időpontja 2007. szeptember.
Kapcsolódó cikkek
- Processzorok több ezer maggal
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Az IT kiadások mind nagyobb részét költjük energiára és hűtésre
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- 122 millió európai az interneten
- Informatikai összefogás Észak-Magyarországon
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.