2007-es online trend-előrejelzés

forrás Prim Online, 2007. január 15. 17:25
Cikkünkben bemutatjuk melyek azok a fő irányvonalak a nemzetközi online marketing világában, melyeket az új évben a hazai online marketingeseknek is érdemes szem előtt tartaniuk, ha hirdetéseikkel az idei évben is sikereket szeretnének elérni vagy akár csak konkurenciájukat egy lépéssel megelőzni.

Ahogy most az év első hónapjában a hőmérséklet sokkal magasabb a szokásosnál, úgy az online hirdetések világában is ugyanez tapasztalható. A 2007-es évet az új online marketing technológiák térnyerése - beleértve a kirobbanóan népszerű felhasználók által létrehozott tartalmakat is - és az internet valós, profittermelő hirdetési csatornaként való elfogadása jellemzi majd. Az idei esztendő egy különleges időszaknak ígérkezik a marketingesek és a tartalom szolgáltatók számára.
A 2006-os évben indultak fejlődésnek a felhasználók által létrehozott tartalmak, a közösségi honlapok és az online videókat bemutató weboldalak. Olyan technológiák is bevezetésre kerültek melyek segítségével kivitelezhető lett a keresési kampányok megjelenítéssel való integrálása, valamint az egyes játékok hirdetési eszközként történő funkcionálása.
Az idei év arról fog szólni, miként tudják majd a marketingesek a tartalmat egy magasabb szintre emelni és hogy tudnak pénzt varázsolni a tömérdek hirdetési lehetőségből ami még fellelhető a weben. A következőkben részletesen kifejtjük azt a 8 előrejelzést, melyek segítenek megérteni mit tartogat a 2007-es év az online marketingesek számára.

Fontossági sorrendben a 8 legfontosabb online hirdetési trend 2007-ben a következő lesz:

1. Rich Media (Szórakoztató média) térnyerése

Ez az eszköz a jövőben a reklámozás alapjául szolgálhat mind a hatás, mind a hozzá kapcsolódó elkötelezettség tekintetében. 2007-ben a szórakoztató média meghatározó szerepet fog betölteni a folyamatosan növekvő online reklámozás világában. A szórakoztató média egyre növekvő fontosságát alátámasztja egy friss Jupiter Research adat is, mely szerint 2011-re akár 21%-os növekedést is elérhet ez a fajta reklám formátum. 2006-os növekedését folytatva a szórakoztató média tartalmai 2007-ben is meghatározó szerepet töltenek majd be. Egyre több márka reklámmal erősítik majd a felhasználók médium iránti bizalmát és elősegítik a szórakoztató média teljes beolvadását a fő online hirdetési csatornába is.

a. Online videó
Ahogy a szórakoztató média egyre vonzóbbá válik a marketingesek számára, úgy az online videó is folytatni fogja töretlen előrehaladását. Egy közelmúltbeli kérdőív eredménye szerint az online videók berobbanásával a felhasználók tv nézésre fordított ideje jelentősen csökkent. 2007-ben az online videózás még inkább leegyszerűsödik majd és az új technológiák segítségével a videó hirdetések könnyedén és hatékonyan továbbíthatók és lejátszhatóak lesznek.
Az online videós anyagok a virágkorukat fogják élni, ahogy a felhasználók egyre növekvő mértékben kezdik alkalmazni a különböző programokat. Az előre kalkulálható költségek, az elkészítéséhez szükséges rövid idő és a web-alapú videózás sikere miatt, a marketingesek egyre inkább megkedvelik majd az internet alapú videó hirdetések készítését.

b. Interaktivitás
Az internet felhasználók elkötelezettsége egyre inkább növekedni fog, mely tény kritikus fontosságú az online hirdetések szempontjából. A marketingesek célja az lesz, hogy minél, szélesebb közönség számára elérhetővé tegyék a weboldalukon megtapasztalható élményeket. Az információ megfelelő közvetítésére microsite-okat fognak készíteni, irányítottak lesznek a reakciók és lerövidülnek az eladási ciklusok is.
A felhasználói közösségek – olyan funkcióik miatt mint a hozzászólás vagy a tartalom továbbítás lehetősége – egyre vonzóbbá válnak majd a hirdetők számára. A hirdetők a felhasználók közt zajló kommunikációból sokkal gazdagabb és jelentősebb információ szűrhető le majd azzal kapcsolatban, hogy milyen viselkedés előzött meg egy átkattintást – pl. mennyi időt töltött el az illető egy hirdetés valamely részének böngészésével.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59