2007-es online trend-előrejelzés
Ahogy most az év első hónapjában a hőmérséklet sokkal magasabb a szokásosnál, úgy az online hirdetések világában is ugyanez tapasztalható. A 2007-es évet az új online marketing technológiák térnyerése - beleértve a kirobbanóan népszerű felhasználók által létrehozott tartalmakat is - és az internet valós, profittermelő hirdetési csatornaként való elfogadása jellemzi majd. Az idei esztendő egy különleges időszaknak ígérkezik a marketingesek és a tartalom szolgáltatók számára.
A 2006-os évben indultak fejlődésnek a felhasználók által létrehozott tartalmak, a közösségi honlapok és az online videókat bemutató weboldalak. Olyan technológiák is bevezetésre kerültek melyek segítségével kivitelezhető lett a keresési kampányok megjelenítéssel való integrálása, valamint az egyes játékok hirdetési eszközként történő funkcionálása.
Az idei év arról fog szólni, miként tudják majd a marketingesek a tartalmat egy magasabb szintre emelni és hogy tudnak pénzt varázsolni a tömérdek hirdetési lehetőségből ami még fellelhető a weben. A következőkben részletesen kifejtjük azt a 8 előrejelzést, melyek segítenek megérteni mit tartogat a 2007-es év az online marketingesek számára.
Fontossági sorrendben a 8 legfontosabb online hirdetési trend 2007-ben a következő lesz:
1. Rich Media (Szórakoztató média) térnyerése
Ez az eszköz a jövőben a reklámozás alapjául szolgálhat mind a hatás, mind a hozzá kapcsolódó elkötelezettség tekintetében. 2007-ben a szórakoztató média meghatározó szerepet fog betölteni a folyamatosan növekvő online reklámozás világában. A szórakoztató média egyre növekvő fontosságát alátámasztja egy friss Jupiter Research adat is, mely szerint 2011-re akár 21%-os növekedést is elérhet ez a fajta reklám formátum. 2006-os növekedését folytatva a szórakoztató média tartalmai 2007-ben is meghatározó szerepet töltenek majd be. Egyre több márka reklámmal erősítik majd a felhasználók médium iránti bizalmát és elősegítik a szórakoztató média teljes beolvadását a fő online hirdetési csatornába is.
a. Online videó
Ahogy a szórakoztató média egyre vonzóbbá válik a marketingesek számára, úgy az online videó is folytatni fogja töretlen előrehaladását. Egy közelmúltbeli kérdőív eredménye szerint az online videók berobbanásával a felhasználók tv nézésre fordított ideje jelentősen csökkent. 2007-ben az online videózás még inkább leegyszerűsödik majd és az új technológiák segítségével a videó hirdetések könnyedén és hatékonyan továbbíthatók és lejátszhatóak lesznek.
Az online videós anyagok a virágkorukat fogják élni, ahogy a felhasználók egyre növekvő mértékben kezdik alkalmazni a különböző programokat. Az előre kalkulálható költségek, az elkészítéséhez szükséges rövid idő és a web-alapú videózás sikere miatt, a marketingesek egyre inkább megkedvelik majd az internet alapú videó hirdetések készítését.
b. Interaktivitás
Az internet felhasználók elkötelezettsége egyre inkább növekedni fog, mely tény kritikus fontosságú az online hirdetések szempontjából. A marketingesek célja az lesz, hogy minél, szélesebb közönség számára elérhetővé tegyék a weboldalukon megtapasztalható élményeket. Az információ megfelelő közvetítésére microsite-okat fognak készíteni, irányítottak lesznek a reakciók és lerövidülnek az eladási ciklusok is.
A felhasználói közösségek – olyan funkcióik miatt mint a hozzászólás vagy a tartalom továbbítás lehetősége – egyre vonzóbbá válnak majd a hirdetők számára. A hirdetők a felhasználók közt zajló kommunikációból sokkal gazdagabb és jelentősebb információ szűrhető le majd azzal kapcsolatban, hogy milyen viselkedés előzött meg egy átkattintást – pl. mennyi időt töltött el az illető egy hirdetés valamely részének böngészésével.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.