T-Mobile Magyarország: a tavalyihoz hasonló növekedés a cél
Hozzátette: napjainkban az előfizetők száma egyre kisebb mértékben és lassabban nő, míg az elmúlt időben a tarifák éves szinten 10-25 százalékkal csökkentek.
A T-Mobile árbevételének 15-16 százaléka adatforgalomból, a többi pedig hang alapú szolgáltatásból származik.
Az üzletág az elmúlt évben 6 ezer olyan hordozható számítógépet adott el, amelyben egy SIM-kártya lehetővé teszi a helyhez nem kötött internet elérést. A cég az akciót folytatva, januárban 700 gépet és kártyát adott el egy kamatmentes konstrukció keretében, míg az idén legalább 10 ezer ilyen eszköz értékesítését tervezik.
Winkler János üzletágvezető, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese a mobilinternet-, a harmadik generációs fejlesztésekkel, ezen belül a nagy sebességű adatforgalmazást lehetővé tevő technológiáról, HSDPA-ról elmondta, hogy az üzletág továbbra is jelentős invesztíciót hajt végre ezen a területen, s az idén ötven százalékkal többet költ erre, mint 2006-ban. A cél az, hogy a jelenleg 30 százalékos HSDPA országos lefedettséget az év végére 47 százalékra növeljék, s minden nagy városban lehetővé tegyék az élvezhető, nagy sebességű internetezést. A teljes lefedettséget öt év múlva éri el az üzletág a tervek szerint.
Az üzletág tavaly mintegy 10 milliárd forintot költött arra, hogy hálózatát alkalmassá tegye a harmadik generációs szolgáltatásokra, az összegből a HSDPA 10 százalékot tett ki.
Winkler János szerint a HSDPA elterjedését segíti, hogy csökkennek a gyors mobilinternet-elérést lehetővé tevő készülékek árai: a második félévre várhatóan megjelennek a mostaniaknál 100 euróval kevesebbe, mintegy 200 euróba kerülő készülékek is.
A beszélgetésen szó volt arról is, hogy a T-Mobile szlogent vált, s csütörtöktől a "Jobb veled a világ" helyett a "Mindig veled"-et használja.
A világkonferencián Hamid Akhavan, a T-Mobile vezérigazgatója elmondta, hogy az előrejelzések szerint 2010-ben már 3,981 milliárd embernek lesz mobilja, 50 százalékkal többnek, mint tavaly év végén. E mobilon internetezők száma majdnem megnégyszereződik, s négy év múlva meghaladja a 810 milliót.
Az elmúlt évben a T-Mobile a Magyar Telekom gyorsjelentése szerint 297,2 milliárd forint bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 266,2 milliárd forinttal. Az EBITDA 109,1 milliárd forintról 112 milliárd forintra változott.
A 100 lakosra jutó mobil vonalszám 99 százalékot ért el tavaly év végén Magyarországon. A T-Mobile piaci részesedése 44,5 százalékot tett ki: az üzletág előfizetők száma 5,7 százalékkal emelkedett, elérve a 4,431 milliót, beleértve a 2006. december 31-én meglévő 2,886 millió kártyás előfizetőt is.
A T-Mobile egy előfizetőre jutó átlagos havi percforgalma 11,8 százalékkal növekedett a 2005. évi 127 percről 142 percre. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi árbevétele egy év alatt 0,7 százalékkal, 4832 forintról 4800 forintra.
Kapcsolódó cikkek
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- A T-Mobile is idő előtt bevezeti az alacsonyabb roaming díjakat
- Budapest lesz az év első élő, 'electronic beats' zenei programjának házigazdája
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.