Telenor: kiugró profitnövekedés

MTI Sajtóadatbank, 2007. február 16. 09:46
Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa -  csütörtökön 15,899 milliárd norvég koronás adózott eredményt jelentett a tavalyi évről, kétszer többet a 2005-ös 7,646 milliárdnál. Az utolsó negyedévi adózott eredmény, 6,184 milliárd euró, szintén majdnem kétszer nagyobb volt az előző negyedévi 3,781 milliárdnál, és három és félszerese az egy évvel korábbi 1,695 milliárdnak.
A nagy növekedést főleg annak tulajdonították, hogy az ügyfelek száma 30 millióval - az utolsó negyedévben 10 millióval - 115 millióra emelkedett tizenhárom európai és ázsiai országban. A cég stratégiájának megfelelően elsősorban a felzárkózó piacokon volt erős növekedés, azon belül főleg Pakisztánban, Bangladesben és Ukrajnában, de erős a cég pozíciója a skandináv piacon is.

Skandinávia második számú távközlési csoportja, a Telenor a növekedést nagyrészt a 2005-ös stratégiai felvásárlásoknak, köztük a Vodafone svédországi leányvállalata megvételének köszönheti, és tavaly augusztus végén a szerb Mobi 63 - azóta Telenor Serbia - is bekerült a csoportba.

A pénzforgalmi többlet (EBITDA) tavaly 40,2 százalékkal, 32,992 milliárd norvég koronára emelkedett a 2005-ös 23,53 milliárdról.

A bevétel a 35 százalékos vállalati előrejelzést meghaladó 37 százalékkal, 91 ,077 milliárd norvég koronára gyarapodott 66,566 milliárdról. A negyedik negyedévben valamicskét lassult a forgalom növekedése, a 24,535 milliárd korona 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az előző negyedévben még 35 százalékos volt az éves növekedés.

Erre az évre 15-20 százalékos bevételnövekedést várnak a cégnél.

A vezetékes bevétel továbbra is csökkent, azon belül azonban a Telenor piacvezető a skandináv piacokon a széles sávú szolgáltatásokban, Norvégiában a piaci részaránya 57 százalékos.
Kulcsszavak: +mérleg Telenor

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01