Tele2: veszteséget okozott a nagy piacmegdolgozás és a vezetékes üzletág
A vezetékes üzlet szűküléséért a Tele2 a hazai bázisának megerősítésével, a mobiltávközlésbe való mind több betársulással igyekezett kárpótolni magát. Októberben 150 millió svéd koronáért megvette a negyedik számú svéd mobilszolgáltató, a Spring Mobil 49 százalékát a Swefour GSM AB-tól, opcióval 2009 első negyedéig a 100 százalék átvételére. Előzőleg, júniusban, a német E.ON energiaszolgáltató svéd távközlési leánycégét, az E.ON Bredband Sverige AB 75,1 százalékát vette meg a Tele2, 409 millió svéd koronáért.
A teljes üzemi mérlegben 1,392 milliárd svéd koronás hiány keletkezett a 2005-ös, 3,51 milliárdos többlet helyett.
A mobilszolgáltatásban nettó 4,017 millió új ügyfelet szereztek, többet a 2005-ös 3,261 milliónál, de a vezetékes üzletágban a nettó ügyfélvesztés 2,656 millióra ugrott a 2005-ös 102 ezerről. A széles sávú szolgáltatásban nettó 293 ezerrel gyarapodott az ügyfelek száma, a 2005-ös 201 ezer után.
A teljes bevétel 8,8 százalékkal, 54,631 milliárd svéd koronára emelkedett a 2005-ös 49,943 milliárdról. A mobilszolgáltatásban a bevétel 19,052 milliárd svéd koronára nőtt 14,672 milliárdról, ellenben a vezetékes üzletágban 25,518 milliárdra csökkent 30,176 milliárdról. A széles sávú bevétel 2,731 milliárd svéd koronára nőtt 1,759 milliárdról.
Az 1993-ban alapított Tele2 AB hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az egyes országok cégeitől, közte Magyarországon is. A társaság nem épít és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét ügyfelek szerzésére fordítja.
2005-ben a Tele2 adózott eredménye 2,341 milliárd svéd korona lett, 31,7 százalékkal kevesebb a 2004-es 3,428 milliárdnál. Az üzemi eredmény 3,51 milliárd svéd koronára gyarapodott 4,318 milliárdról, a forgalom 16 százalékkal 49,943 milliárd koronára emelkedett 43,033 milliárdról.
A nyereségességet egész évben terhelte a gyors terjeszkedés: az év végén 13 európai országban 1,2 millió ügyfélnek nyújtott a Tele2 széles sávú szolgáltatást, több mint kétszer annyinak, mint 2004 végén. Az utolsó negyedévben az összes szolgáltatásban egymillió volt az új ügyfelek száma Oroszországban, a balti országokban és Horvátországban. Továbbra is jól teljesített a már megdolgozott körzetek közül Közép-Európa: ott az EBITDA 100 százalékkal nőtt 2004-hez képest.
Kapcsolódó cikkek
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- Tele2: Közép- és Dél-Európa rosszul szerepelt
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.