Tovább erősödött a NEXON bér-outsourcing üzletága
Az e-bevallás még mindig kockázatot jelent
Évközi járulékváltozások, az elektronikus adóbevallás bevezetése – a tavalyi év nagy terhet rótt a bérügyvitellel foglalkozó cégekre. A piacvezető NEXON mégis 16 százalékkal növelte árbevételét, ami annak is köszönhető, hogy számos magyarországi vállalat vezetői döntöttek úgy, ilyen körülmények között jobb, ha kiszervezik cégük bérügyvitelét.
A tavalyi évben 12 százalékkal növelte outsourcing ügyfeleinek számát a több mint 60 ezer magyarországi munkavállaló bérét számfejtő NEXON. „A munkáltatói járulékok és a béren kívüli juttatások adóterhének szeptemberi megváltoztatása önmagában is nagy adminisztrációs terhet jelentett a magyarországi vállalatok számára. Emellett az e-bevallás formátumára vonatkozó előírásait 23 alkalommal módosította az adóhatóság. Ezt a tempót csak kevesen tudták tartani” – mondja Ocskay Szilárd, a NEXON ügyvezetője.
A humáninformatikai piacot vezető NEXON ugyanakkor 16%-al, növelte árbevételét. Ennek mintegy 40%-a már bérügyviteli outsourcingból származik, melynek részesedése a teljes portfolióból 16%-al nőtt az előző évhez képest.
A NEXON forgalmának 41%-át továbbra is a bérügyviteli rendszer adja. A nexONBÉR szoftvert a vállalat olyan új ügyfeleknél vezette be, mint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, az ELTE Állam és Jogtudományi Kara, vagy a Zollner Elektronik.
Tudás alapú növekedés
Dinamikusan növekedett a NEXON 2004. elején létrehozott oktatási üzletága is. A nexONEDU háromszorosára növelte részesedését a vállalat árbevételéből. A fejlődés jórészt annak köszönhető, hogy a NEXON menedzsmentje az oktatóközpont által kínált tanfolyamokat összehangolta a tavalyi évben megkezdődött szoftverfejlesztésekkel. Így a nexONHR humánerőforrás-gazdálkodási szoftverbe beépülő funkciókkal párhuzamosan a nexONEDU kínálatában megjelentek a kompetencia rendszerek kialakításához, a munkakörelemzéshez, a teljesítménymenedzsmenthez szükséges ismereteket átadó tréningek.
„Az elmúlt 20 év alatt értékes tudás gyűlt össze vállalatunknál, amit szeretnénk megosztani ügyfeleinkkel. Ezért ismereteinket beépítjük szoftvereinkbe, valamint megismerhetővé tesszük tanfolyamainkon. A NEXON termékei és szolgáltatásai így a humánügyviteli folyamatok átfogó, stratégiai megközelítésén alapulnak, aminek köszönhetően sokkal többet érnek partnereink számára” – mondta Ocskay Szilárd, aki szerint a NEXON a tudásalapú növekedésnek köszönheti vezető helyét a piacon.
Az ügyvezető hozzátette, 2007-ben a vállalat újabb funkciókkal fogja gazdagítani HR rendszerét. Így elkészül a teljesítményértékelés-, valamint a képzés és fejlesztés modul, és az önállóan is értékesített nexONJOB toborzás-kiválasztás modul is tovább fejlődik. A NEXON vezetése ebben az évben 15-20%-os növekedéssel számol, amiben nagy szerepet játszik majd a bérügyviteli outsourcing erősödése, hiszen várható, hogy az e-bevallás kiterjesztésével párhuzamosan folytatódik az a tendencia, hogy a cégek kiszervezik az alaptevékenységükhöz szorosan nem kapcsolódó feladatokat.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye