Egyszerű és egységes rendszerfelügyelet mindenkinek
Az előadások keretében arról is szó esett, hogy hol tart a 2003-ban útjára indított Microsoft Dinamikus Rendszerek (Dynamic Systems Initiative, DSI) kezdeményezése, és hogyan öltöttek testet a DSI koncepciói és alapelvei (virtualizáció), valamint a tudás és modell-alapú felügyelet) a System Center termékcsalád már elkészült tagjaiban. A jövőben sorra érkeznek majd további, a DSI alapjaira és az egységes szolgáltatásmodellező nyelvre (Service Modelling Language, SML) épülő megoldások – és nem csak a Microsofttól.
A System Center termékcsalád első elérhető termékei
Az első két termék, ami a System Center termékcsaládból elérhető lesz, a System Center Operations Manager 2007 és a System Center Essentials 2007.
Az Operations Manager 2007 a nagyvállalatok heterogén informatikai rendszereinek rendszerfelügyeleti teendőit támogatja, és képes az alkalmazásokat és informatikai megoldásokat szolgáltatásorientáltan, üzleti szempontból is kezelhető egységekként ábrázolni, és annak rendelkezésre állását, állapotát automatizáltan nyomon követni, ebből jelentéseket készíteni.
A termék az informatikusok életét lényegesen könnyebbé teszi, hiszen az informatikai rendszer felügyeletét (szoftvereket és hardvereket is) egy egységes felületről végezhetik el a szakemberek. A rendszerben előforduló események és hibák, valamint az egyes komponensek kapcsolatai pedig mind egy közös konzolon látszanak, ami lehetővé teszi, hogy a hibák valódi okát a lehető leghamarabb megtalálják és elhárítsák a rendszergazdák, valamint képesek legyenek priorizálni a rendszerben előforduló hibák javítási sorrendjét.
Mindezt akár távolról, interneten keresztül is megtehetik, így lehetővé válik vállalatok és telephelyek egyszerű és kényelmes távfelügyelete is. A System Center Operations Manager 2007. áprilistól érhető el a vállalatok számára.
System Center Essentials 2007 – komplett rendszerfelügyeleti megoldás kis- és középvállalatok számára
A System Center Essentials 2007 az Operations Manager 2007 képességeinek kis- és középvállalatok számára fontos részeit tartalmazzák, ráadásul olyan formában, hogy az még egyszerűbben használható legyen egy kisebb szervezetben. A System Center Essentials 2007 része a Windows Server Update Services 3.0 is, ami a biztonsági frissítések és szoftverek terítését teszi lehetővé. A szoftver ezen túl képes a vállalat szoftver- és hardverleltáraként is szolgálni.
A System Center Essentials 2007 júniusától lesz a nagyközönség számára elérhető, és a napokban (várhatóan még áprilisban) készül el a szoftver végleges változata, és 2007 második felétől már az Intel szerverekhez csomagolt rendszerfelügyeleti szoftvereként is az Essentials 2007-tel találkozhatunk.
Hamarosan tovább bővül a paletta
A következő egy év során a Microsoft System Center termékcsaládja és a Windows kliens és szerver platformjának rendszermenedzsment képességei is tovább bővülnek. Jelenleg béta verzióban érhetőek el a System Center termékcsalád következő tagjai:
- a kapacitás- és rendszertervezésre alkalmas System Center Capacity Planner 2007;
- a konfigurációkezeléssel és szoftverterítéssel foglalkozó System Center Configuration Manager 2007;
- a központosított és automatizált mentések készítésére alkalmas System Center Data Protection Manager 2007
- a virtuális gépparkok felügyeletére szolgáló System Center Virtual Machine Manager
- a vállalatok rendszermenedzsment folyamatainak összefogására alkalmas System Center Service Manager, ami valójában az ITIL és MOF módszertanok informatikai megvalósítása
Kapcsolódó cikkek
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- Csak jövőre jön Európába a Zune
- Bizonytalan európai Zune-premier
- Átértelmezi az asztali PC fogalmát a Microsoft
- Egymillió eladott Zune
- Big Brother szoftvert barkácsol a Microsoft
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- A Microsoft és Vietnam szoftverkalózkodás elleni egyezményt írt alá
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.