10 százalékos elbocsátás a Dellnél
A Dell bejelentette, hogy a versenyképesség visszaszerzése érdekében megválik dolgozóinak mintegy 10%-ától.
Az amerikai székhelyű számítógépgyártó jelenleg mintegy 78 700 főt foglalkoztat világszerte, így a leépítés 7-8 ezer főt érinthet. Az alapító és januártól ismét vezérigazgató Michael Dell szerint a lépés elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a vállalat továbbra is megfelelő minőségű termékeket és szolgáltatást kínálhasson vevőinek.
A Dell tavaly vesztette el a személyi számítógépek piacán 2003 óta elfoglalt vezető helyét, miután a Hewlett-Packard több PC-t értékesített a kiskereskedelemben, a Dell pedig nem tudott hasonló eredményt elérni a korábban bevált közvetlen értékesítési csatornákon. A stratégiaváltás irányítására az év elején visszahívták a cég élére az alapító Michael Dellt, nemrég pedig nagyobb lépést tettek a kiskereskedelmi terjeszkedés felé, amikor az Észak-Amerika legnagyobbjának számító Wal-Mart üzletlánccal kötöttek szerződést számítógépeik forgalmazására. A gyártó emellett offenzívába kezdett olyan gyorsan növekvő fejlődő piacokon, mint Kína vagy Brazília, illetve felső vezetését és vevőszolgálati részlegét is megújította. Az intézkedések eredményére elemzők szerint egy ideig még várni kell, amit az is mutat, hogy az idei első negyedévben a HP tovább növelte előnyét a Dell előtt.
A Dell egyelőre nem közölt részleteket arról, hogy mely országokban, illetve részlegeknél tervezi az elbocsátásokat. A leépítések időbeli lebonyolításáról szintén nem lehet még tudni semmit, a befektetők azonban valószínűleg mindenképpen üdvözölni fogják a lépést.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Könyvviteli hiányosságok a Dellnél
- Folytatja mélyrepülését a Dell
- Dell vissza akar vergődni cégével a csúcsra
- A nagy visszatérés: Michael Dell újra a Dell élén
- Csökkent a Dell profitja, már nem a világ legnagyobb pc-forgalmazója
- A Dell és az EMC meghosszabbítja együttműködését
- A Dell gyárat épít Lengyelországban
- Dell nyerte el a 'Legjobb Technológia Szolgáltató' díjat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.