A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
A nemzetközi felmérés nyomán a mobilitásra való felkészültség három területét vizsgálták:
- alkalmazások és adatközpontok távoli elérésének lehetősége
- csoportmunka és a hatékony kommunikáció támogatása
- a fő vállalati eszközök, erőforrások és munkaerő elhelyezkedésének és állapotának nyomon követése.
A felmérés számos hangsúlyos pontra mutatott rá. Igaz ugyan, hogy a cégek már napjainkban is nagyszámú mobilmegoldást alkalmaznak (pl. WLAN, távmunkakörnyezet, távoli elérés és mobil e-mail), azonban ezeket nem egységes formában, hanem csak ad-hoc jelleggel használják. A kutatás szerint cégek több mint 60 százalékának nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája. Ráadásul az adatokból az is kiolvasható, hogy minden negyedik cég esetében potenciális veszélyt jelent az ágazati és hatósági előírások be nem tartása, valamint hogy többségük még semmilyen lépést nem tett annak érdekében, hogy a kritikus fontosságú vállalati eszközöket a hálózat részévé tegye.
A Mobility Quotient felmérés eredményei egyértelművé teszik a mobilmegoldások térnyerését az alábbi területeken:
- A vizsgált cégek 65 százaléka rendelkezik valamilyen WLAN-megoldással.
- 55 százalékuk használ mobil e-mailt.
- 40 százalékuk már ellátta mobil alkalmazottait laptopokkal és okostelefonokkal.
- 48 százalékuk használ IP-telefonokat, 32 százalékuk pedig szoftveres telefóniát.
A mobiltechnológia elterjedésével párhuzamosan azonban még mindig komoly problémát jelent a cégeknek a mobilitással együtt járó biztonsági kihívások kezelése. Minden negyedik válaszadó eltérő vezetékes és vezeték nélküli biztonsági szabályrendszerről számolt be, és a megkérdezettek mintegy 60 százaléka állította, hogy nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel a rádiófrekvenciás (RF) fenyegetések figyelésére. Ez utóbbi azt is jelzi, hogy ezek a cégek aligha tudnak megfelelni az ágazati előírásoknak. Ráadásul a megkérdezett cégek többségének jelenleg nincs semmilyen hosszú távú mobil informatikai stratégiája, ami azt jelenti, hogy még ma is sokkal inkább reaktív, mint proaktív megközelítési módot alkalmaznak ezen a téren.
Mobility Quotient
A Cisco Mobility Quotient felmérésben eddig több mint ezren vettek részt (elsősorban igazgatói vagy ügyvezetői beosztásban lévő felsővezetők), a húszfős kisvállalatoktól kezdve egészen a tízezer alkalmazottnál is többet foglalkoztató óriásvállalatokig. A Cisco weboldalán bárki elvégezheti a felmérést saját cégére vagy intézményére vonatkozóan, a válaszokból pedig az átlagos eredmény mellett kiszámíthatók a fő területekre, vagyis az üzleti rálátásra, az együttműködésre és a tudatosságra vonatkozó egyedi értékek is.
- Az Insight Mobility Quotient pontszám azt jelzi, hogy a munkavállalók mennyire képesek meghozni pontos, adatokon alapuló döntéseket, illetve mennyire tudják új adatokkal gazdagítani a szervezetet.
- A Collaboration Mobility Quotient mérőszámmal érzékeltethető, hogy az alkalmazottak milyen könnyen és hatékonyan tudnak kapcsolatot létesíteni a munkatársakkal, üzleti partnerekkel, illetve ügyfelekkel folytatott napi szintű üzleti tevékenység során.
- Az Awareness Mobility Quotient pontszáma pedig arra utal, hogy milyen mélyen térképezte fel az adott cég a szokásos üzleti folyamatok végrehajtása szempontjából kulcsfontosságú tárgyi eszközöket és emberi erőforrásokat.
A Cisco Mobility Quotient online felmérés itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A Cisco felvásárolja a BroadWare Technologiest
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Cisco Systems: javuló negyedéves eredmények
- SAP-Cisco csoportmunka megoldások
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Az S&T Magyarország Kft. a világ tíz legjobb Cisco partnere között
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.