Sony Ericsson: 27 százalékos részesedés a magyar piacon
A mobiltelefonokat gyártó és forgalmazó Sony Ericsson 2 százalékponttal, 27 százalékra növelte részesedését a magyar piacon az első félévben a tavalyi 25 százalékról - mondta Wágner Tibor, a cég kelet-közép-európai igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Kifejtette: az eddig rendelkezésre álló adatok szerint az első félévben 1,2 millió új mobiltelefont adnak el a gyártók a magyar piacon, míg éves szinten 2,6-2,8 milliót.
Az igazgató közölte: a magyar piac stabilizálódik, mivel egyre kevesebb az új előfizető.
A Sony Ericsson tapasztalatai szerint a magyar piacon is nő a harmadik generációs (3G) készülékek iránti kereslet, mivel egyre több értéknövelt szolgáltatást nyújtanak a szolgáltatók.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: lerövidült a készülékek használatának ideje, míg korábban 1,5-2 évente cserélték le mobiljukat a magyar ügyfelek, addig ma már inkább másfél évente.
A Sony Ericsson célja az, hogy tovább erősítse pozícióját a magyar piacon, amit részben elősegít az, hogy több új készüléket is bemutat, illetve piacra dob a közeljövőben.
Wágner Tibor elmondta, hogy ma már szinte csak fényképezőgéppel ellátott telefont vesznek az emberek, az összes eladott mobil 85-90 százaléka kamerás.
Az eseményen elhangzott az is, hogy a magyar piacon a három legnagyobb gyártó, sorrendben a Nokia, a Sony Ericsson és a Samsung, az összes eladott készülék 85 százalékát szállítja.
Kapcsolódó cikkek
- Erősebb alternatív szolgáltató a piacon
- DT: Újabb egyeztetés, de folytatódik a sztrájk
- Zebra mobilnyomtatók Magyarországon
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.