Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
A magyar hitelintézeteknél december végén 1,177 millió lakossági és 192 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel: a lakossági ügyfelek száma az elmúlt egy évben 56 százalékkal, míg a vállalatiaké 69 százalékkal emelkedett.
A GKI Gazdaságkutató Zrt., a T-Mobile és a Sun Microsystems Kft. hétfői közleménye szerint 2007 első félévének végére várhatóan 1,42 millióra nő a lakossági ügyfelek száma, míg a vállalatiaké meghaladja a 222 ezret.
A pénzintézetek várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a tranzakciók ellenőrzése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a csoportos beszedési megbízások indítása került. Ez utóbbi valószínűleg annak a hatására, hogy a pénzintézetek a magasabb hozamot kínáló betétlekötési konstrukciókat a folyószámlára utalt rendszeres jövedelem mellett a csoportos beszedési megbízások meglétéhez kötik.
Kapcsolódó cikkek
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést