Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
"A Siemens Csoport a magyar gazdaság meghatározó szereplője, egyik vezető nagyvállalata, így számomra rendkívüli megtiszteltetés, hogy itt dolgozhatok" - jelentette ki az elnök-vezérigazgató, aki ezt meglőzően a szombathelyi EPCOS Kft. ügyvezető igazgatója volt. Hozzátette, kiemelt területnek tekinti a közlekedési, az energetikai és az orvostechnikai ágazatot, ahol a csoport most is a modernizációs megoldások szállítójaként ismert. Fontos szerepet tulajdonít a k+f tevékenységnek, külön kiemelve, hogy az összlétszámában több mint 2100 fős magyarországi csoport az 500 fős budapesti fejlesztési csapat mellett, egy 120 fővel működő fejlesztési bázist működtet Szegeden is, továbbá számos magyar egyetemnek és főiskolának nyújt támogatást a szakemberek képzéséhez.
A magyarországi vállalat az elmúlt pénzügyi évben 110 milliárd forintos árbevétel mellett 4,6 milliárd forintosnyereséget produkált. Az idei pénzügyi év terve: 6 milliárd forintos árbevétel elérése. Szentkuti szerint a Siemens Zrt. terv szerinti növekedése idén az ország GDP-je növekedésének a kétszerese lesz.
A Prím Online kérdésére az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a Siemens Communications utódaként 2007 elejétől működő két önálló jogi személyiségű szervezet (Siemens Networks Magyarország Kft. és Siemens Enterprise Communications Magyarország Kft.) továbbra is fontos szerepet kap, létszámuk, feladataik változatlanok maradnak, a sajtóval való kapcsolatuk erősödni fog.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.