Emelkednek az Apple-részvények az új iPodok hírére
A piac rendkívüli várakozással tekint az új lejátszók megjelenése elé, ami nem is meglepő, hiszen ezek az apró eszközök biztosítják az Apple bevételeinek gerincét, jóval több nyereséget hoznak például, mint a vállalat eredeti kereskedelmi tevékenysége, Macintosh gépek forgalmazása. Az ügy érdekessége, hogy a meglepő bejelentésekkel előálló Apple ezúttal sem közölte, mit fog bemutatni. Mindössze annyit lehet tudni, hogy 5-én San Franciscoban jelentős eseményre készül a vállalat. Az elemzők, köztük a részvénypiacon is mérvadó Goldman Sachs azonban biztosra veszik egy új iPod sorozat bemutatkozását. Mge nem erősített hírek szerint ezúttal nem csupán megnövelt memóriákról lesz szól hanem egy teljesképernyős médialejátszó bemutatkozásáról is. Ezek ugyan csak meg nem erősített spekulációk, de az Apple esetében ez is elég a piaci reakcióhoz, a cég papírja csak idén 55 százalékot erősödtek, mivel sok kétkedő jóslata ellenére az iPod még mindig biztos piacvezető, annak ellenére, hogy az üzletekben se szeri se száma a médialejátszóknak, és több világcég, köztük a Walkmannel annak idején világsikert arató Sony is évről évre új „iPod-gyilkosokat” ad ki, egyelőre sikertelenül.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.