A valós idejű reagálás üzleti értéket teremt

forrás Prim Online, 2007. szeptember 27. 17:36

A vezető üzleti intelligencia szállító SAS bemutatta vállalati marketing csomagjának új alkalmazását, a SAS Real-Time Decision Manager megoldást. A SAS valós idejű döntéstámogató rendszere az összes rendelkezésre álló ügyfélinformációt figyelembe veszi a javaslattétel során, s elemzésen alapuló döntési logikával növeli a fogyasztóval való kapcsolatba lépés hatékonyságát – például egy call center munkatársnak feltett kérdés esetén.

Napjaink fogyasztója egyéni bánásmódot vár el, s igényeinek megfelelő, személyre szabott ajánlatot szeretne kapni, legyen szó akár webalapú kommunikációról, telefonos ügyfélszolgálatról vagy más csatornán keresztül történő kapcsolatba lépésről. A SAS Real-Time Decision Manager segítségével megvalósítható az ún. „tömeges testreszabás”. A döntéstámogatási folyamat során a szoftver minden rendelkezésre álló információt figyelembe véve elemzéseket végez, s az üzleti logika alapján valós idejű javaslatot tesz, hogy az éppen vonalban lévő ügyfél kérdésére mi a legjobb, a vállalat szempontjából legjövedelmezőbb válasz. A szoftver „javaslata” vonatkozhat például arra, hogy érdemes-e az ügyfélnek az adott pillanatban ajánlatot tenni egy bizonyos területen. A megfelelő adatok birtokában a rendszer jelzi az ügyfél hajlandóságát egy bizonyos termék megvásárlására, valamint hitelképességét a legutóbbi tranzakciók alapján.

Jól illusztrálja a valós idejű döntéstámogatási folyamatot az a példa, amikor egy ügyfél számlaegyenleg-ellenőrzés céljából felhívja a bankját, s közben arról érdeklődik, hogy mi az a minimális összeg a számláján, amellyel elkerülheti a büntetőkamatot. Ezen új információ, valamint a számlatörténet és a múltbéli tranzakciók alapján a döntési algoritmus megállapítja, hogy a szóban forgó ügyfél nagy valószínűséggel át szeretné vinni számlavezetését egy másik bankhoz. Más tényezők elemzése alapján azonban azt jelzi a rendszer, hogy az ügyfél átlagon felüli jövedelmezőségű, és a jövőbeli megtérülés szempontjából igen nagy lehetőségeket rejt. Ezek alapján a SAS Real-Time Decision Manager azt javasolja a call center munkatársának, hogy olyan választ adjon, amellyel a bank nagy valószínűséggel megtarthatja az ügyfelet.

„A Peppers & Rogers Group kutatása szerint az ügyfelekkel kapcsolatos döntéshozatali folyamatok fele valós időben zajlik „ – nyilatkozta Jeff Levitan, a SAS Customer Intelligence vezetője. „Ezen döntések analitikus megközelítése minden más felfogásnál eredményesebbnek bizonyult, s a valós idejű reagálás képessége a kapcsolatba lépés időpontjában azonnal üzleti értéket teremt.”

A SAS Real-Time Decision Manager kulcsfontosságú előnye, hogy integrálható a SAS Customer Intelligence szoftverkészlettel, valamint a SAS Enterprise Intelligence Platformmal, s ezáltal hasznosítani tudja a szervezet egyes szintjein tárolt ügyfélinformációkat a döntési folyamat során. Ez biztosítja, hogy az ügyfél felől érkező és az ügyfél felé irányuló valamennyi marketingtevékenység koordináltan történjen a vállalatnál, a konzisztencia pedig nagyobb hatékonyságot, eredményesebb ügyfélmegtartást, s ezáltal nagyobb profitot eredményez.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01