Modern IT-megoldások a Praktikerben
A hazai kiskereskedelem legkorszerűbb barkácsáruházát nyitotta meg Vecsésen, a Ferihegyi Repülőtér közelében a Praktiker mintegy 1,6 millárd forintos beruházás keretében, ezzel 17-re bővült országos üzlethálózata. Az áruházban 55 ezer termék árát elektronikus árcímke mutatja.
A Praktiker több százmillió forintos befektetés keretében olyan modern információtechnológiai eszközöket és megoldásokat integrált az európai mintaáruháznak szánt vecsési üzletébe, amelyek 5-10 év múlva lesznek elterjedtek a kiskereskedelemben, s a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és látványosabbá teszik. Az üzletegységben – a Pricer cégnek köszönhetően – elektronikus árcímke mutatja valamennyi árucikk árát, ez csaknem 55 ezer féle terméket jelent. A legfrissebb kereskedelmi információkat a vásárlók plazma televíziókon keresztül ismerhetik meg, az áruházban internethez kapcsolódó infoterminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket. A pénztárzónában új generációs, érintőképernyővel rendelkező IBM-gyorskasszák működnek, ezek percekkel csökkentik a várakozási időt, és kontrollként megjelenítik a megvásárolni kívánt árucikk fotóját is. A barkácsáruház kávézójában díjmentes T-Systems hot-spot biztosítja a kapcsolatot a világhálóval. A kasszarendszer integrációját a Szintézis Zrt. végezte, de az ötletek nagy részét a Praktiker magyar programozói csapata szállította.
A technológiai újdonságok egy részét több budapesti és vidéki Praktiker üzletben is bevezetik, de a barkácslánc azt tervezi, hogy további IT-megoldásokat is alkalmaz középtávon. A tervek szerint néhány éven belül már használható lesz a vecsési Praktiker áruházban a bevásárlókocsit helyettesítő intelligens kosár, és működni fognak az önkiszolgáló kasszák.
A Praktiker stratégiai fontosságot tulajdonít az e-kereskedelemnek is, ezért úttörő szerepet vállalt Magyarországon. A barkácsóriások közül elsőként bevezette az internetes árurendelést interaktív honlapja és call centere segítségével. A Praktiker idei esztendőben már 26 millió forintos forgalmat realizált az interneten, s további 150 milliót telefonos megrendelésekkel. A Praktikernél belátható időn belül megvalósul az elektronikus fizetés és a weben megrendelhető házhozszállítás is.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.