Hazai cég fejleszt a Lufthansának
A fejlesztés két, részben párhuzamos folyamatból áll − vázolta a megbízást Göndör László, a HostLogic technológiai igazgatója. Az elsőben, mely ez év júliusában kezdődött és szeptember elején véget is ért, a cég SAP rendszerének upgrade-je zajlott SAP 4.7-ről 6.0 Unicode verzióra. Szintén idén júliusban kezdődött, és nagyjából jövő augusztusig tart a több országra standardizált, repülőgép-karbantartásra szakosított megoldásnak (template-nek) a kidolgozása és az adott országokban való bevezetése.
A kész változatot első körben négy országban, négy kirendeltségen vezetik majd be. Ezek a helyszínek Magyarország, Málta, Bulgária és India. Ez egyben a fejlesztés egyik kritikus pontja is − nyilatkozta a szakértő −, mivel a bolgár és az indiai Lufthansa Technik kirendeltségek újonnan induló vállalkozások, melyek már az indulásnál az új rendszermegoldással dolgoznak, így annak átadása és éles üzembe helyezése nem szenvedhet késedelmet.
Mivel a rendszer használatát később minden érintett országra kiterjesztik, fontos volt, hogy azt később egyszerűen és minimális lokális változtatással bevezethessék egy-egy új helyszínen. Ezért a kialakított megoldás a lehető legnagyobb mértékben támaszkodik az SAP standard képességeire, a budapesti Lufthansa Technik üzleti és SAP tapasztalataira, miközben a kívánt funkciókat kompromisszumok nélkül látja el.
A munka első szakasza lezárult augusztus végén, amikor is átadásra került a koncepciót leíró mintegy 600 oldalas tervdokumentáció. Az év hátralévő részében technikailag is kialakításra kerül a template, majd sor kerül az első ország, Magyarország rendszerbe kapcsolására. Azt követően nagyjából negyedévente egy-egy új ország csatlakozik a rendszerhez.
A tervek alapján kiépülő megoldás alkalmas a Lufthansa Technik repülőgép-karbantartási feladatainak tervezésére, azok lebonyolításának követésére, a ráfordítások személyzeti és anyagköltségeinek teljes körű elszámolására is. Természetesen az összes kapcsolódó pénzügyi és egyéb vállalati folyamat támogatására a személyzeti és bérszámfejtési feladatokat is beleértve.
A fejlesztés az új és egyedi szolgáltatások mellett két ponton nyújt majd kiemelkedőt: egyfelől a későbbiekben korlátlan számban ad majd lehetőséget további cégek, leányvállalatok bekapcsolására, másfelől a szoftver jövőbeli fejlesztései, esetleges későbbi funkciók aktiválása gördülékenyen, problémamentesen történhessen.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.