Oracle banki szoftver kisebb pénzintézeteknek is
Magyarországon a kisebb pénzintézeteknek ugyanolyan feltételeket – például kötelező banki szolgáltatások nyújtását – kell teljesíteni a bankká alakuláskor, mint a nagyobb, tőkeerősebb társaiknak, azonban a nagy kereskedelmi bankok igényeire szabott megoldásokat a kisebb cégek nehezen engedhetik meg maguknak. E helyzetre ad választ a Datex Informatikai Kft. moduláris felépítésű, magyar fejlesztésű, Oracle alapokon nyugvó pénzintézeti rendszere, amely a kisebb, komolyabb informatikai csapattal nem rendelkező szervezetek számára is alacsony költségek mellett teszi lehetővé a kötelező banki termékek bevezetését. A hazai pénzintézeti szektor egyik új szereplője, a közel egy éve bankká alakult – és immár kilenc bankfiókkal rendelkező – BankPlus Zrt. ezt a megoldást alkalmazza a banki informatikai feladatainak ellátására.
A BankPlus Zrt. a portugál székhelyű Tecnicredito SGPS SA csoport tagja, amely 1998 óta foglalkozik Magyarországon hitelnyújtással, elsősorban autófinanszírozással. A feltörekvő középvállalat 2006 augusztusában kapta meg az engedélyt a banki működésre, így az ebből adódó tevékenységek – folyószámlavezetés, betétkezelés – támogatására elérhető árú, egyszerűen üzemeltethető, ám szükség esetén rugalmasan bővíthető alkalmazást keresett. A BankPlus anyacége nem nyújt számlavezetési szolgáltatás, ezért a feladatot a helyi szervezetnek – komolyabb saját informatikai erőforrások nélkül – kellett megoldani.
A megoldást a Datex Informatikai Kft. Oracle-alapú banki alkalmazásában találták meg, amelynek testre szabását és bevezetését a cég 3 hónap alatt végezte el. A Datex fejlesztésre azért is esett a Bank Plus választása, mert egy költséghatékony és felhasználóbarát informatikai rendszerrel az újonnan bevezetett banki szolgáltatásait is kedvezőbb feltételekkel tudja nyújtani ügyfelei részére, ami különösen fontos tényező a pénzügyi szolgáltatók között kialakult kiélezett versenyhelyzetben
Jelenleg további fejlesztések folynak, hiszen a BankPlus tevékenységének bővítését – például jelzáloghitelek nyújtását – tervezi, illetve folyamatban van egy biztonsági (back-up) rendszer kialakítása is. A banki alaptevékenységet támogató alkalmazás a meglévő hitelkezelő rendszerrel az ügyfelek szintjén összefügg, így például a különféle szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek egyetlen ügyfélszámmal rendelkeznek, amely révén az igényeiknek megfelelőn további ajánlatok alakíthatók ki számukra.
A megoldás Oracle alapokra – az Oracle Rdb adatbáziskezelőre – épül, amely a technológiai termékei között egy önálló, OpenVMS platformon működő termék. Ezt az Oracle által folyamatosan fejlesztett és támogatott terméket különösen kritikus alkalmazások alapjaként használják, mivel kimagaslóan magas rendelkezésre állás, biztonság, illetve alacsony tranzakciós költség és könnyű kezelhetőség jellemzi.
További információ: www.bankplus.hu
Kapcsolódó cikkek
- Oracle Database 11g - Windows-os változat!
- A BEA kikosarazta az Oracle-t
- Az Oracle 6,66 milliárd dollárt ígér a BEA Systemsért
- Az Oracle cégvásárlással bővíti GRC-alkalmazáscsomagját
- Nemzetközi weboldalépítő verseny
- Már pályázhatnak a diákok a nemzetközi weboldalépítő versenyre
- Adatszivárgás ellen a bankok is védhetők
- Magyarországra érkezett az Oracle Database 11g
- Hálózati adatelemző céget vásárol az Oracle
- A sikeres középvállalatok többet fektetnek be az informatikába
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.