Sharp: 10% feletti féléves értékesítésnövekedés
A japán Sharp Corporation bejelentette a 2007. szeptember 30-án befejeződött 6 hónapos periódusra vonatkozó pénzügyi eredményeit.
A Felhasználói/Információs Termék üzletágban a cég tovább bővítette LCD televízióinak értékesítését. Bővült a nagyképernyős modellek sorozata, melyek az olyan legmodernebb technológiákat hasznosítják, mint a kétszer gyorsabb 120-Hz képfrissítési frekvencia konvertálás LCD technológia. Gyártási oldalról a Sharp felállította az LCD moduloktól a tv-kig terjedő integrált gyártási rendszerét Mexikóban és Lengyelországban. A cég olyan további termékeket is piacra dobott, mint a One-Seg kompatibilis mobiltelefonok és a Sharp szabadalmaztatott eszközökkel felszerelt vezeték nélküli PDA-k. Az Elektronikai Alkatrészek üzletágban a Sharp tovább bővítette LCD üzletét. A nagyképernyős LCD TV panelek iránti növekvő keresletre reagálva a cég kialakította harmadik gyártósorát a Kameyama-i 2. számú gyárában, és növelte a gyártókapacitást. A kis- és közepes méretű LCD-k területén a cég növelte a mobil eszközökbe szánt System LCD-k értékesítését.
Pénzügyi számadatok. Az évközi jegyzett hazai nettó értékesítés összege 784,2 milliárd jen volt, ami 10,3%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A tengerentúli nettó értékesítés összege 856,6 milliárd jen volt, ami 13,5%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A teljes nettó értékesítés összege 1640,8 milliárd jen volt, ami 12%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A működési bevétel 79,0 milliárd jen volt, ami 12.3%-os csökkenést jelent, a nettó bevétel pedig 43,3 milliárd jen, ami 6.9%-os csökkenést jelent. A profitot olyan tényezők is befolyásolják, mint a társasági adótörvény módosításából fakadó értékcsökkenés és amortizáció növekedése, a tengerentúli LCD TV gyártás beindításából következő megnövekedett költségek, és a napelemgyártás profitjának csökkenése, melyet a nyersanyagok hiánya és felszökő áruk okozott. Ami készpénzáramlást illeti, a működési tevékenységből származó nettó összeg 134,6 milliárd jen volt, miközben a beruházási tevékenységekben felhasznált nettó készpénz összege 177,8 milliárd jen. A finanszírozási tevékenységekből származó nettó készpénz összege elérte a 19,7 milliárd jent. A készpénz és a rövid futamidejű könnyen készpénzzé tehető befektetések, a periódus végén elérték a 307,0 milliárd jent, amely a 2007 március 31-i eredményhez képest 22,1 milliárd jen csökkenést jelent.
Kapcsolódó cikkek
- SPSS: eredményes negyedév
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
- A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.