Sharp: 10% feletti féléves értékesítésnövekedés
A japán Sharp Corporation bejelentette a 2007. szeptember 30-án befejeződött 6 hónapos periódusra vonatkozó pénzügyi eredményeit.
A Felhasználói/Információs Termék üzletágban a cég tovább bővítette LCD televízióinak értékesítését. Bővült a nagyképernyős modellek sorozata, melyek az olyan legmodernebb technológiákat hasznosítják, mint a kétszer gyorsabb 120-Hz képfrissítési frekvencia konvertálás LCD technológia. Gyártási oldalról a Sharp felállította az LCD moduloktól a tv-kig terjedő integrált gyártási rendszerét Mexikóban és Lengyelországban. A cég olyan további termékeket is piacra dobott, mint a One-Seg kompatibilis mobiltelefonok és a Sharp szabadalmaztatott eszközökkel felszerelt vezeték nélküli PDA-k. Az Elektronikai Alkatrészek üzletágban a Sharp tovább bővítette LCD üzletét. A nagyképernyős LCD TV panelek iránti növekvő keresletre reagálva a cég kialakította harmadik gyártósorát a Kameyama-i 2. számú gyárában, és növelte a gyártókapacitást. A kis- és közepes méretű LCD-k területén a cég növelte a mobil eszközökbe szánt System LCD-k értékesítését.
Pénzügyi számadatok. Az évközi jegyzett hazai nettó értékesítés összege 784,2 milliárd jen volt, ami 10,3%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A tengerentúli nettó értékesítés összege 856,6 milliárd jen volt, ami 13,5%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A teljes nettó értékesítés összege 1640,8 milliárd jen volt, ami 12%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A működési bevétel 79,0 milliárd jen volt, ami 12.3%-os csökkenést jelent, a nettó bevétel pedig 43,3 milliárd jen, ami 6.9%-os csökkenést jelent. A profitot olyan tényezők is befolyásolják, mint a társasági adótörvény módosításából fakadó értékcsökkenés és amortizáció növekedése, a tengerentúli LCD TV gyártás beindításából következő megnövekedett költségek, és a napelemgyártás profitjának csökkenése, melyet a nyersanyagok hiánya és felszökő áruk okozott. Ami készpénzáramlást illeti, a működési tevékenységből származó nettó összeg 134,6 milliárd jen volt, miközben a beruházási tevékenységekben felhasznált nettó készpénz összege 177,8 milliárd jen. A finanszírozási tevékenységekből származó nettó készpénz összege elérte a 19,7 milliárd jent. A készpénz és a rövid futamidejű könnyen készpénzzé tehető befektetések, a periódus végén elérték a 307,0 milliárd jent, amely a 2007 március 31-i eredményhez képest 22,1 milliárd jen csökkenést jelent.
Kapcsolódó cikkek
- SPSS: eredményes negyedév
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
- A FreeSoft megvásárolta a HUMANsoftot
- Az Acer megelőzte a Lenovót és most a Dell helyére pályázik
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Symantec: szilárd második negyedév
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- E-útdíj tender: az Albacomp ajánlat mögött nagyvállalatok sorakoznak fel
- A HP felvásárolta az Atos Origin Middle East Groupot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.