Hatékony piackutatás, változó módszerekkel

Konferencia az online kutatásról

Mészáros Péter, 2007. november 5. 13:57

Online Kutatás 2007 címmel rendeznek konferenciát az online kutatás területen legnagyobb tapasztalattal rendelkező kutatócégek hazai szakemberei 2007. december 4-én a Danubius Health Spa Resort Margitszigetben. A konferencia célja az online kutatás módszereinek és előnyeinek megismertetése a hazai vállalatok piackutató és marketing szakembereivel.

Konkurens kutatócégek fogtak össze az online kutatási módszerek népszerűsítése érdekében. A Danubius Health Spa Resort Margitszigetben december 4-én megrendezésre kerülő Online Kutatás 2007 konferencia (www.onlinekutatas.info) célja, hogy a megrendelők megismerjék az online kutatások előnyeit. Így szó lesz arról, hogy mely területeken lehet a hagyományos módszerek helyett alkalmazni, és hogy ennek köszönhetően hogyan készíthető több vizsgálat a szűkös kutatási kiadások ellenére is.

A világon már minden ötödik kutatás internetes, miközben Magyarországon az online kutatás részaránya – a Piackutatók Magyarországi Szövetségének 2006-os adatai szerint – mindössze 3 százalék. Az internetpenetráció folyamatos növekedése, a módszer alacsonyabb költségigénye és a gyors adatfeldolgozás lehetősége azonban hazánkban is a módszer szélesebb körben való elterjedését vetíti előre.

„Sokat kell még tennünk, hogy elfogadottá váljanak az online módszerek. Szakmai körökben már elismert tény, hogy bizonyos célcsoportok esetében az internetes kutatások egyszerűbb, költséghatékonyabb megoldást kínálnak, miközben ugyanolyan megbízhatók, mint az offline módszerek” – nyilatkozta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.

Az NRC – a módszer hazai úttörőjeként – 8 éve foglalkozik online kutatásokkal. Az elmúlt két évben azonban több kutatócég lépett az internetes piacra. A konkurensek azonban összefogtak, így az Online Kutatás 2007 konferencián az NRC előadói mellett a BellResearch, az ELTE - ITHAKA, a freQuest, a Gemius, a KutatóCentrum, a Megyer Consulting, a Meroving, a Ringier, az SPSS, a Szinapszis és a TNS szakemberei is példákon keresztül mutatják be az online kutatás gyakorlati alkalmazását.

A kutatócégek tapasztalatai szerint a vállalatok érdeklődése egyre inkább nő a téma iránt. Az OK 2007 konferenciától az előadó cégek azt várják, hogy sikerül a módszert a megrendelők még szélesebb körével megismertetni és elfogadtatni, és ezáltal lehetővé válik, hogy gyorsabb, hatékonyabb kutatások szülessenek hazánkban is. A konferenciáról további információ a www.onlinekutatas.info honlapon található.

Kapcsolódó webcím: www.onlinekutatas.info

Kulcsszavak: NRC piackutatás

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01