Az Infineon üzleti éve: 37,3 százalékkal nőtt a veszteség
A német Infineon Technologies AG, az egyik legnagyobb európai félvezetőgyártó, szerdán 368 millió eurós veszteséget jelentett adó után a szeptemberrel zárult üzleti évéről, 37,3 százalékkal többet az előző évi, 268 milliós hiánynál.
Az üzemi veszteség 256 millió euró volt, tizenhétszer nagyobb az egy évvel korábbi, 15 milliós hiánynál, de a külön számolt Qimonda memórialapka-gyártó részleg 207 millió eurós üzemi veszteségét leszámítva csak 49 milliós hiány keletkezett az egy évvel korábbi, 217 milliós üzemi veszteség helyett. Ezt a távközlési megoldások nagy keresletének tulajdonították a cégnél. Továbbra is nyomja viszont a vállalatot a BenQ-csőd okozta forgalomcsökkenés és költség, egyebek között a termelés csökkentésével járó átszervezések, végkielégítések költsége, elsősorban a franciaországi gyártóhelyen. Az egyik volt fő megrendelő, a tajvani BenQ Mobile mobilkészülék-gyártó német leányvállalata tavaly ősszel csődbe ment. Ez a szeptemberrel véget ért pénzügyi évben 150 millió eurós bevételkiesést is okozott az Infineonnak.
A nettó bevétel, 7,682 milliárd euró, 3,1 százalékkal kevesebb volt az előző évi 7,929 milliárdnál. A Qimonda nélkül számolva a forgalom, 4,074 milliárd euró, csak 1 százalékkal maradt el az előző évi 4,114 milliárdtól. A Qimonda forgalma 5 százalékkal 3,608 milliárd euróra csökkent 3,815 milliárdról.
A nehézségeket attól is csökkenni remélik, hogy októberben vegyesvállalatot alapítottak a Qimonda és a japán Sony harminc-harminc szakemberének részvételével mobiltelefonokba, kamerákba és más elektronikai cikkekbe való DRAM-lapkák gyártására. A Qreatic Desing nevű vegyesvállalat Tokióban működik majd ez év végétől.
Az előző, tavaly szeptemberrel zárult üzleti évben az Infineon 268 millió eurós veszteséget írt adó után, 14,1 százalékkal kevesebbet az előző üzleti évi, 312 milliós hiánynál.
Az üzemi veszteség 15 millió euróra csökkent az előző évi 183 millióról. A tavaly májusban kiszervezett Qimonda memórialapka-gyártó részleg nélkül számolva az üzemi veszteség 217 millió euróra csökkent 294 millióról. Egyszeri tételek - az átszervezés terhe, a Qimonda tavaly augusztusi tőzsdei kibocsátásának költsége és az egyik legnagyobb vevő, a BenQ mobilkészülék-gyártó összeomlásának következményei - nélkül az Infineon üzemi eredménye 181 millió euró lett volna az előző évi, 79 milliós veszteség helyett. A Qimonda üzemi eredménye 202 millió euró volt a teljes üzleti évben, 82 százalékkal több az előző évi 111 milliónál.
Az Infineon bevétele 17 százalékkal 7,929 milliárd euróra nőtt 6,759 milliárdról, ehhez a Qimonda 3,815 milliárd euróval járult hozzá, 35 százalékkal többel az előző évi 2,825 milliárdnál, az év közben emelkedett lapkaáraknak köszönhetően. Az Infineonnál maradó tevékenységek bevétele 5 százalékkal 4,114 milliárd euróra emelkedett 3,934 milliárdról.
A Qimondával az Infineon a forgalmának közel felétől vált meg, de függetlenítheti magát a nagy áringadozásoknak kitett DRAM memória-áramkör piactól. Tavaly az irányadó 256 MByte-os DDR DRAM árak 40 százalékkal estek. A jelentősen zsugorodó Infineon az autóipar és a távközlés számára gyártott termékeire akar összpontosítani.
Az Infineon 1999. áprilisban alakult, a Siemens nehézipari gép- és mobiltelefon-gyártó leválasztott félvezetőrészlegéből, és 2000. márciusban ment a tőzsdére.
Kapcsolódó cikkek
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Vodafone első üzleti félév: már nyereség a tavalyi veszteség helyett
- Közösen fejleszt HD SIM kártyákat az Intel és az Infineon
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- Magyar Telekom, első háromnegyed év: 1,5 százalékkal kisebb eredmény
- Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés
- CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.