Vivendi első háromnegyed év: 6,5 százalékkal nőtt a profit
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat 2,247 milliárd eurós adózott eredményt jelentett az első háromnegyed évről, 6,5 százalékkal többet a tavalyi első kilenchavi 2,109 milliárdnál.
A csoport elsősorban az elektronikus játékoknak és a fizetős tévé üzletágnak köszönheti eredményességét.
A bevétel 7,9 százalékkal 15,643 milliárd euróra nőtt 14,499 milliárdhoz képest.
A társaság tavaly került vezető pozícióba Európában a fizetőstévé-piacon, miután televíziós leányvállalata, a Canal Plus egyesült az ugyancsak francia TPS csoporttal. Az idén a zenei üzletágban igyekeztek még előbbre törni, annak nyomán, hogy a Vivendihez tartozó Universal Music Group (UMG) megvette a Bertelsmann zenemű-kiadó üzletágát, a BMG-t, de egyelőre a bevétel itt kissé csökkent az euró drágasága és a kisebb mennyiségi értékesítés miatt. A Universal Music Group - a világ legnagyobb zenekiadója - bevétele 3,265 milliárd euró volt, 1,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, ezen belül viszont a digitális tartalomeladás 47 százalékkal 488 millió euróra nőtt. A szélesebb üzemi eredmény (EBITA), 335 millió euró volt a UMG-nél, 22 százalékkal kevesebb a tavalyi első kilenchavinál. E visszaesést egyszeri tételek okozták, főleg a Napster-per miatt. A Bertelsmanntól megvett zenei részleg ugyanis 2000-ig támogatta az egykor ingyenes, majd e minőségében szerzői jogsértés miatt betiltott Napster zenecserélő-letöltő rendszert.
A legnagyobb bevételtermelő továbbra is a Vivendihez tartozó SFR Cegetel, a legnagyobb francia alternatív vezetékes szolgáltató és a második számú mobilszolgáltató. A forgalma 2,3 százalékkal 6,647 milliárd euróra nőtt, leküzdve a barangolási díjak csökkentésének hatását. A szélesebb üzemi eredménye (EBITA) 1,4 százalékkal 2,066 milliárd euróra csökkent, az új ADSL-ajánlatok és a Tele2 francia részlegének beolvasztása okozta költségek miatt.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 49,8 százalékkal növelte a bevételét, 716 millió euróra. Az üzemi eredménye 86 százalékkal 160 millió euróra ugrott.
A Canal Plus tévécsatorna bevétele 19,1 százalékkal 3,231 millió euróra nőtt, az üzemi eredménye 67 százalékkal 565 millió euróra gyarapodott, főleg a terjeszkedés miatt.
Az 51 százalékos tulajdonú Maroc Télécom továbbra is jól teljesített: a bevétele, 1,819 milliárd euró, 17,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az üzemi eredménye 23,2 százalékkal 851 millió euróra emelkedett.
Tavaly a Vivendi Universal újabb rekordot ért el, miután 2005-öt is jelentős többlettel zárta.
Az adózott eredmény 18 százalékkal 2,61 milliárd euróra nőtt. Egyszeri tételek nélkül az eredmény 4,03 milliárdra emelkedett 3,15 milliárd euróról.
A bevétel 2,9 százalékkal 20 milliárd euróra nőtt.
2005-ben a Vivendi Universal 2,08 milliárd eurós adózott eredményt ért el arculatérték-leírás és a csoportösszetétel változása nélkül, 55 százalékkal többet a 2004-es 1,34 milliárdnál. Az árbevétel 19,3 milliárd eurót tett ki.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben, és kis híján csődbe taszította a vállalatot.
Kapcsolódó cikkek
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Az Infineon üzleti éve: 37,3 százalékkal nőtt a veszteség
- Vodafone első üzleti félév: már nyereség a tavalyi veszteség helyett
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- Magyar Telekom, első háromnegyed év: 1,5 százalékkal kisebb eredmény
- Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés
- CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.