Kemény EU-vizsgálat vár a Google-DoubleClick fúzióra
Az Európai Bizottság bejelentette, hogy a Google-DuobleClick házasságot firtató vizsgálata második, szigorúbb szakaszába lépett. A két kontinens eljárása közötti különbség megértéséhez tudni kell, hogy alapvető fontosságú, a helyi hatóságok szerint horizontális, vagy nem-horizontális típusú egyesülésről van-e szó. A horizontális egyesülés azt jelenti, hogy két cég azonos terület azonos szektorában közvetlen vetélytársa egymásnak, ilyenkor szinte automatikusan felmerül a piacra gyakorolt komoly negatív hatás lehetősége, erre példa az Oracle PeopleSoft felvásárlása. A nem-horizontális esetben a két vállalat azonos területen, de különböző szektorokban folytatja tevékenységét, mint például az AOL – Time Warner fúzió esetében, ahol mindkét vállalat jócskán érdeket az internetes tevékenységben, de mivel a Time Warner nem internetszolgáltató, nem kell tartani piacszűküléstől. A USA hatóságai az elemzők szerint nem-horizontális jellegűnek ítélték a Google-DuobleClick házasságot, így ott szinte automatikusan át fog menni az egyesülés terve, az Unió azonban egyértelműen horizontális fúziónak tekinti az ügyet, így komolyabb vizsgálat és esetleges kitételek várnak a két vállalatra. Mindkét érvelésben lehet igazságot találni, hiszen a Google a keresők felöl indult, a DoubleClick pedig a reklámok oldaláról, ám az is tény, hogy mára mindkét vállalat mind a reklámok, mind a keresők területén érdekelt lett.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU a Google-Doubleclick ügyletet vizsgálja
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Úgy tűnik, végül a Microsoft ajánlatát fogadja el a Facebook
- A Microsoft elfogadta az EU feltételeit
- Egymilliárd fölötti Google-nyereség
- 600 dollár fölött a Google részvényei
- Időt kér az Intel az EU-tól
- Google alelnök az EMEA régióban
- Google vs. Microsoft: meghallgatás a DoubleClick felvásárlásról Washingtonban
- Európai alkalmazottakat vesz fel a Google