Logisztikai központot avatott a Nokia Komáromban
Tízezer négyzetméteres, automata csomagoló berendezésekkel felszerelt logisztikai központot avatott csütörtökön Komáromban a Nokia.
"A 10 millió eurós beruházás a gyár területét 60 000 négyzetméterre növeli és ezzel a Nokia komáromi beruházásainak értéke eléri a 160 millió eurót" - mondta el a megnyitón a vállalat logisztikáért és gyárakért felelős alelnöke.
Raimo Puntala hozzátette, hogy bővítik a Komáromban gyártott termékek skáláját és a korábbinál fejlettebb telefonok gyártását is itt végzik.
A Nokia szeptember elejétől 300 fővel növelte a komáromi gyár létszámát, a vállalatnál közel 6000 fő dolgozik Magyarországon, ebből 5500-an Komáromban.
A Nokia 1999-ben építette föl komáromi gyárát, körülbelül 100 millió eurós költséggel. Az üzemben 2000 januárjában indult meg a kereskedelmi termelés és 2006 novemberében elkészült a 300 milliomodik mobiltelefon. A gyárat 2005-ben, több mint 50 millió eurós költséggel, új üzemcsarnokkal bővítették.
A cég harmadik negyedéves üzleti jelentése szerint az adózott eredmény 85 százalékkal, 1,56 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 845 millióról, s ezzel jócskán túlszárnyalta az elemzők várakozásait. A nyereségráta 22 százalékra emelkedett az előző évi 13 százalékról.
Az árbevétel 28 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt. A Nokia 112 millió készüléket adott el világszerte a harmadik negyedben, majdnem annyit, mint három legközelebbi versenytársa együttvéve.
Kapcsolódó cikkek
- Humán erőforrás szolgáltató központot nyitott a Nokia Komáromban
- Várakozáson felüli Nokia-nyereség
- Európa legértékesebb márkája a Nokia
- Mobilreklám-céget vesz a Nokia
- Több mint 300 embert vesz fel a Nokia Komárom
- Gyökeres átszervezés a Nokiánál
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.