Lenovo: új gyár Lengyelországban
A Lenovo új gyártási és kivitelezési központot nyit a lengyelországi Legnica speciális gazdasági zónában. A létesítmény a régió európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) ügyfelei igényeinek kiszolgálására jött létre. Az üzem a termék-összeszereléstől és konfigurálástól kezdve a logisztikai szolgáltatásokon át a további speciális szolgáltatásokig - mint az egyéni lemezkép telepítése és a leltári címke elkészítése és felragasztása - számos tevékenységet fog ellátni.
Az új, 30 000 négyzetméter területű gyár az alsó-sziléziai Legnica speciális gazdasági zónában fog felépülni és várhatóan 2008 harmadik negyedévében kezdi meg működését. Az üzem kezdeti gyártási kapacitása több mint kétmillió asztali számítógép lesz évente. A befektetés teljes összegét több mint 20 millió dollárra becsülik, amibe beletartozik az üzem létesítése, a gyártósorok kialakítása, az eszközök beszerzése, a fizetések, a helyi, regionális és országos adók és további járulékok. A Lenovo körülbelül 1000 embert fog alkalmazni Lengyelországban, ha a gyár elkezdi működését.
Az új lengyel üzemmel - amely az ötödik új gyár és logisztikai központ, amelyet a Lenovo ebben az évben bejelentett - a Lenovo globális gyártói jelenléte négy kontinensre és öt országra növekszik. Lengyelországon kívül a kínai Sanghajban, az indiai Baddiban és a mexikói Monterreyben gyártóközpont, míg az egyesült államokbeli Észak-Karolinában logisztikai központ létesítését jelentette be a Lenovo 2007-ben.
A további befektetésekkel és a Lenovo termékek iránti kereslet kielégítésével a kulcsfontosságú piacokon a cég csökkenti költségeit, lerövidíti a szállítási időt, valamint olyan speciális szolgáltatásokat nyújt európai ügyfeleinek, amilyenre azoknak szükségük van.
Kapcsolódó cikkek
- Új elnök és új vezérigazgató az Antenna Hungáriánál
- Egy gondolattal gyorsabban
- Az innováció, ami számít... - A Ricoh Global jövőképe
- A Philips 2,7 milliárd dollárt ajánl az amerikai Genlyte-ért
- Megnyílt a kétezredik T-Mobile-üzlet Európában
- Megújuló energiaforrást használ a Pannon új székháza
- Az EQnet újabb ügyfélkört vásárolt
- Az Adverticum Zrt. újabb üzleti sikere
- A Konica Minolta nyilvánosságra hozta első félévi pénzügyi eredményeit
- A Zebra felvásárolja a Navist és a proveót
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.