Dinamikus online hirdetések Adobe PDF-ben
Az Adobe és a Yahoo! elindította az Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo! bétatesztelését. A szolgáltatás lehetővé teszi az elektronikus kiadványokkal (is) dolgozó vállalatok számára, hogy Adobe PDF formátumú dokumentumaikba intelligens, dinamikus hirdetéseket helyezzenek el, amelyek plusz bevételt hozhatnak a cégnek. Hasonlóan a Google online reklámjaihoz, az olvasó olyan releváns hirdetésekkel találkozhat majd a PDF dokumentumokban (pl. prospektus, kézikönyv, katalógus stb.), amelyek valamilyen formában kötődnek a hirdetés szövegéhez.
Adobe-Yahoo! szövetség született
A szolgáltatás összeköti az Adobe széles körben elterjedt PDF (Portable Document Format) formátumát és a Yahoo! online hirdetési rendszerét. Az Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo! új platformot teremt az online hirdetéseknek: az ingyenes Adobe Reader szoftvernek hála a PDF dokumentumokat széles körben használják világszerte. A tartalomszolgáltatók pontos képet kaphatnak reklámjaik népszerűségéről és egyéb jellemzőiről, hasonlóan az évek óta nagy sikerrel működő webes hirdetési rendszerekhez (pl. Google AdSense).
Rob Tarkoff, az Adobe fejlesztési osztályának vezető alelnöke szerint az Adobe és a Yahoo közös szolgáltatása új lehetőségeket teremt a tartalomszolgáltatóknak arra, hogy hirdetéseiket a PDF formátumon keresztül egy teljesen új célközönséghez juttassák el. Az Adobe bízik benne, hogy a PDF-be ágyazott online reklámok a felhasználók körében is népszerűek lesznek.
A Yahoo! Publisher Network vezető alelnöke, Todd Teresi szerint a szolgáltatás olyan területet érint, ami eddig teljesen kiaknázatlan volt. Az Ads for PDF-el a vállalatok releváns reklámokat juttathatnak el célzott ügyfélkörükhöz, a tartalomszolgáltatók pedig egy új bevételi forráshoz juthatnak. A szolgáltatás jól illeszkedik a Yahoo! hirdetési stratégiájába, amelynek célja a hirdetők, a tartalomszolgáltatók és a fogyasztók minél hatékonyabb összekapcsolása.
Ingyenes és nem igényel speciális szoftvert
Az Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo! egyelőre bétatesztelés alatt áll. A bétaprogramra az Adobe Labs fejlesztői oldalon lehet jelentkezni. A tartalomszolgáltató a regisztrációt követően feltöltheti PDF dokumentumait az Adobe oldalára, ahol a rendszer átfésüli fájl szövegét, kiválasztva a legrelevánsabb szavakat, majd olyan formába alakítja a PDF-et, amely képes a hirdetések befogadására. A tartalomszolgáltató ezt követően megkezdheti a dokumentum terjesztését.
A hirdetések úgy jelennek meg a dokumentumban, hogy ne zavarják a PDF lényegi tartalmát. A fájl megnyitásakor minden alkalommal dinamikus, releváns hirdetés kerül a hirdetőmezőbe. A tartalomszolgáltató a webes hirdetéseknél megszokott reportokon keresztül követheti figyelemmel reklámja statisztikáit.
A teszteléshez eddig az IDG InfoWorld, a Wired, a Pearson's Education, a Meredith Corporation és a Reed Elsevier csatlakozott. Az InfoWorld online tartalmakért felelős igazgatója, Allen Fear örömét és bizakodását fejezte ki az Adobe és a Yahoo! új szolgáltatásával kapcsolatban; véleménye szerint a PDF és a Yahoo! hirdetések kombinációja nagymértékben megnövelheti a hirdetéssel és a tartalomszolgáltatással foglalkozó vállalatok hatékonyságát.
Az Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo! egy ingyenes szolgáltatás, amely a PDF dokumentumok előállítására alkalmas Adobe Acrobat programon kívül nem igényel semmilyen speciális szoftvert. A bétatesztelés egyelőre azon Egyesült Államokbeli tartalomszolgáltatók számára nyitott, amelyek angol nyelvű tartalmakat publikálnak.
www.szoftver.hu
Kapcsolódó cikkek
- Acrobat Connect a Philipsnél
- Keresőmarketing - 250 százalékos növekedés az idén
- Hogyan juthatnak el a hirdetések minden felhasználóhoz?
- Ismét jelentősen nőtt a Google részesedése a keresőpiacon
- Uj CEO az Adobe-nál
- Keresőmarketing céget alapít Magyarországon az iProspect
- Közösségi funkciókkal bővült az új Yahoo Messenger
- 2007-ben is keresik az Év Honlapját
- Ingyenes szoftverrel támogatja az Adobe a Flex programozást
- Dokumentum-fájlba rejtett trójai spam árasztotta el a netet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.