Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
A Kirakat.hu megbízásából a Szonda-Ipsos azt vizsgálta, milyenek a magyar internetezők karácsonyi vásárlási szokásai, és azok mennyiben különböznek a nem-internetezők idei ajándékozási terveitől. A kutatás kiterjedt annak vizsgálatára is, hogy az internetkapcsolattal rendelkezők, az internetről tájékozódók és a webáruházban vásárlók körében milyen eltérések mutatkoznak az átlaglakossághoz és egymáshoz képest.
Tipikus internetező Karácsonya: 7 embernek kozmetikum vagy könyv ajándékba – több mint 30 ezerért
Az internetezőkről kapott eredmények többek között azt mutatják, hogy az átlagosnál jóval több embert terveznek megajándékozni, erre harmincezer forintnál nagyobb összeget szánnak, és hogy valamennyi árukategória vásárlása terén nagyobb arányban képviseltetik magukat az átlagosnál. Mindhárom vizsgált célcsoporttal kapcsolatban megfigyelhető számos tendencia, mely – sok egyéb tényező mellett – arra is utal, hogy jobb anyagi körülmények között élnek.
Hány embernek vesz ajándékot?
Jobb anyagi körülményekre enged következtetni, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel, valamint az is, hogy harmincezer forintnál többet fordítanak a karácsonyi ajándékokra. A tavalyi kiadások mértéke, mely lényegesen magasabb volt az internet-használók, mint a nem használók körében, szintén erre enged következtetni.
Jellegzetes különbség a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot [is] ajándékoznának karácsonyra. Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább jellemző rájuk, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal. Kivételt esetükben a gyermekjátékok és a cipők képeznek.
Mit tervez vásárolni idén Karácsonyra?
Az internetezők heti rendszerességgel kutatnak vásárlási információk után
Az internet-használókat tovább lehet differenciálni annak alapján, hogy vásárlásaikat megelőzően az interneten tájékozódnak-e. Míg az internet használóinak a fele [52%] szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére [25%] jellemző ugyanez. Az internetről nem tájékozódóknak a 27%-a szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt. Körükben a személyes tapasztalat az elsődleges.
Az információfogyasztásról elmondható még, hogy az internetről [is] tájékozódók fele [49%] legalább heti rendszerességgel keres információkat a kívánt termékről vagy szolgáltatásról. Összességében a releváns válaszadók 72%-ára jellemző, hogy legalább havonta tájékozódik az őt érdeklő termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatosan. A heti rendszerességű informálódás az interneten információt kereső internet-használóknak a felére [51%] jellemző.
A webáruházban vásárlók költik a legtöbbet
Az internetezők között további csoportokat alkotnak azok, akik vásároltak az elmúlt egy évben webáruházban, illetve azok, akik nem. Ezen csoportok eredményei között nem láthatunk statisztikailag szignifikáns különbséget a legtöbb esetben. Mindössze a cipőket illetően mondhatjuk el azt, hogy a webáruházban vásárlók jóval nagyobb aránya tervez ilyet vásárolni, mint a webáruházban nem vásárlóké.
Míg a webáruházat kipróbálóknak a kétharmada [67%] szokott informálódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig a másik szegmensnek csak a fele [50%] írható le ugyanezzel a jellemzővel. A webáruházban történő vásárlást már kipróbálóknak a 82%-a, míg a webshopban még nem vásárlóknak csak a 63%-a szokott interneten információt gyűjteni vásárlás előtt. Azt lehet tapasztalni, hogy az utóbbiak számára a többi információforrás némiképp fontosabb, mint a webáruházban vásárlóknak.
A két szegmens eredményei között nincs statisztikailag számottevő különbség a tavalyi költés tekintetében. Azonban megállapíthatjuk, hogy a webáruházban vásárlók kisebb része számolt csak be alacsonyabb, legfeljebb 30 ezer Ft-os költésről, mint a webáruházban nem vásárlóké.
Kapcsolódó cikkek
- Népszerű az e-kereskedelem
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.