A Sony is abbahagyja a rear-projection tévék gyártását
A síkképernyős piacon, elsősorban Észak-Amerikában valaha dominánsnak számító hátsó megvilágítást használó technológia számos hátránnyal bír a mára eluralkodott, egyre olcsóbb LCD- és plazma-televíziókkal szemben. A legfontosabb, hogy az ilyen tévék a beépített projektor, tükrök és lencsék révén sem tudnak már olyan képminőséget biztosítani, mint a rivális technológiák, ráadásul energiafelhasználásuk és a meghibásodás lehetősége is magasabb. A Sony döntése része annak a hosszú távú stratégiának, amellyel a vállalat meg kívánja újítani jelenleg veszteséges televíziós üzletágát. A cég tévés ágazata a szeptemberig tartó 6 hónapban 60 milliárd jen (kb. 92 milliárd Ft) veszteséget termelt, miközben a hátsó megvilágításos készülékek 2007-re várható amerikai forgalmát kénytelen volt a korábban jósoltnál 43%-kal alacsonyabban, 400 ezer darabban megadni. Összehasonlításképpen a vállalat mintegy 10 millió LCD tévét tervez 2008. márciusig eladni az Egyesült Államokban.
A Sony a technológia úttörőjeként az OLED képernyős televíziókat tekinti stratégiája kulcstermékének, egyelőre azonban csak egyetlen 11 inch-es készüléket forgalmaz, azt is csak Japánban, meglehetősen drágán és kis példányszámban. A rear-projection üzletágból a Sony-t megelőzően nemrég a Seiko Epson is kiszállt, a Hitachi pedig még korábban kivonult ezekkel a termékeivel a legfontosabbnak számító, észak-amerikai piacról.
Kapcsolódó cikkek
- 31 hüvelykes OLED képernyő a januári CES 2008 kiállításon
- 150"-es Matsushita plazmatévé
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- Egy TV azoknak, akik kihagyták a 80-as éveket
- HD TV adás a Magyar Telekomtól
- Egyelőre mégsem gyárt OLED tévéket a Toshiba
- 6 ms-os Sharp LCD TV a videojátékok szerelmeseinek
- A Sharp elhelyezte a 21-ik század gyártó komplexumának alapkövét
- Arab tőkeinjekció a Sonynak
- Egymillió új PSP-t adott el a Sony Japánban
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.