A Sony is abbahagyja a rear-projection tévék gyártását
A síkképernyős piacon, elsősorban Észak-Amerikában valaha dominánsnak számító hátsó megvilágítást használó technológia számos hátránnyal bír a mára eluralkodott, egyre olcsóbb LCD- és plazma-televíziókkal szemben. A legfontosabb, hogy az ilyen tévék a beépített projektor, tükrök és lencsék révén sem tudnak már olyan képminőséget biztosítani, mint a rivális technológiák, ráadásul energiafelhasználásuk és a meghibásodás lehetősége is magasabb. A Sony döntése része annak a hosszú távú stratégiának, amellyel a vállalat meg kívánja újítani jelenleg veszteséges televíziós üzletágát. A cég tévés ágazata a szeptemberig tartó 6 hónapban 60 milliárd jen (kb. 92 milliárd Ft) veszteséget termelt, miközben a hátsó megvilágításos készülékek 2007-re várható amerikai forgalmát kénytelen volt a korábban jósoltnál 43%-kal alacsonyabban, 400 ezer darabban megadni. Összehasonlításképpen a vállalat mintegy 10 millió LCD tévét tervez 2008. márciusig eladni az Egyesült Államokban.
A Sony a technológia úttörőjeként az OLED képernyős televíziókat tekinti stratégiája kulcstermékének, egyelőre azonban csak egyetlen 11 inch-es készüléket forgalmaz, azt is csak Japánban, meglehetősen drágán és kis példányszámban. A rear-projection üzletágból a Sony-t megelőzően nemrég a Seiko Epson is kiszállt, a Hitachi pedig még korábban kivonult ezekkel a termékeivel a legfontosabbnak számító, észak-amerikai piacról.
Kapcsolódó cikkek
- 31 hüvelykes OLED képernyő a januári CES 2008 kiállításon
- 150"-es Matsushita plazmatévé
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- Egy TV azoknak, akik kihagyták a 80-as éveket
- HD TV adás a Magyar Telekomtól
- Egyelőre mégsem gyárt OLED tévéket a Toshiba
- 6 ms-os Sharp LCD TV a videojátékok szerelmeseinek
- A Sharp elhelyezte a 21-ik század gyártó komplexumának alapkövét
- Arab tőkeinjekció a Sonynak
- Egymillió új PSP-t adott el a Sony Japánban
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.