Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
Webre költözik az üzletek fele
Az Interactive Media Retail Group által a témában végzett kutatás szerint az idei karácsonyi vásár jól bizonyította: az online vásárlásra történő áttérés mértéke minden várakozást felülmúlhat az elkövetkező évtized során. Az IMRG adatai szerint a brit fogyasztók rekordértékű 53 milliárd fontot hagytak ott a webes üzletek virtuális pultjain, ezzel 75 százalékkal felülmúlták tavalyi online költésüket és egyúttal a hagyományos üzletek piacának 17 százalékát feladva fordultak az online kereskedelem felé.
Október óta, a karácsonyi vásári szezon során mintegy 17,5 milliárd fontnyi forgalmat bonyolítottak az online boltok, minden eddigi rekordot megdöntve. Ennek ellenére a londoni üzletek előtt kígyózó sorokban tolongtak az emberek, hogy az utolsó pillanatban még elcsípjenek egy kedvükre való karácsonyi akciót.
Brian McBride, az Amazon UK ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek fel kell venniük a versenyt az internetes kereskedelemmel, máskülönben felmorzsolódnak. A világ legnagyobb internetes kiskereskedőjének ügyvezetője szerint a boltok vagy azzal tartják maguk mellett a vásárlóikat, hogy máshol nehezen megkapható minőséget kínálnak, vagy azzal, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásaik színvonalára. McBride szerint azonban az üzleteknek mindenképpen fel kell tupírozniuk az arculatukat, ha versenyben akarnak maradni, máskülönben az internetes forradalom nyomában az elkövetkező két-három évben legalább megduplázódó online piac elsöpri őket.
(NAPI Online)
Kapcsolódó cikkek
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról
- A legjobb hazai online boltok kínálata a Kirakat.hu-n
- Idén is meghirdették az Év Internetes Kereskedője Díjat
- Kis- és középvállalatoknak szóló közösségi- és szolgáltató portál indul
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Adatvédelmi tanúsítványt szerzett a Depo.hu online piactér
- A Rossman online áruházat nyitott
- Új szakmai blog e-kereskedőknek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.