Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
Webre költözik az üzletek fele
Az Interactive Media Retail Group által a témában végzett kutatás szerint az idei karácsonyi vásár jól bizonyította: az online vásárlásra történő áttérés mértéke minden várakozást felülmúlhat az elkövetkező évtized során. Az IMRG adatai szerint a brit fogyasztók rekordértékű 53 milliárd fontot hagytak ott a webes üzletek virtuális pultjain, ezzel 75 százalékkal felülmúlták tavalyi online költésüket és egyúttal a hagyományos üzletek piacának 17 százalékát feladva fordultak az online kereskedelem felé.
Október óta, a karácsonyi vásári szezon során mintegy 17,5 milliárd fontnyi forgalmat bonyolítottak az online boltok, minden eddigi rekordot megdöntve. Ennek ellenére a londoni üzletek előtt kígyózó sorokban tolongtak az emberek, hogy az utolsó pillanatban még elcsípjenek egy kedvükre való karácsonyi akciót.
Brian McBride, az Amazon UK ügyvezető igazgatója szerint a kiskereskedőknek fel kell venniük a versenyt az internetes kereskedelemmel, máskülönben felmorzsolódnak. A világ legnagyobb internetes kiskereskedőjének ügyvezetője szerint a boltok vagy azzal tartják maguk mellett a vásárlóikat, hogy máshol nehezen megkapható minőséget kínálnak, vagy azzal, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásaik színvonalára. McBride szerint azonban az üzleteknek mindenképpen fel kell tupírozniuk az arculatukat, ha versenyben akarnak maradni, máskülönben az internetes forradalom nyomában az elkövetkező két-három évben legalább megduplázódó online piac elsöpri őket.
(NAPI Online)
Kapcsolódó cikkek
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról
- A legjobb hazai online boltok kínálata a Kirakat.hu-n
- Idén is meghirdették az Év Internetes Kereskedője Díjat
- Kis- és középvállalatoknak szóló közösségi- és szolgáltató portál indul
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Adatvédelmi tanúsítványt szerzett a Depo.hu online piactér
- A Rossman online áruházat nyitott
- Új szakmai blog e-kereskedőknek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.