Freesoft: 1,4 milliárd forint értékű támogatási szerződés
A Freesoft 100 százalékos leányvállalata, a Humansoft Kft. bruttó 1,4 milliárd forint értékű, 5 évre terjedő támogatási szolgáltatás nyújtását kezdte meg dél-dunántúli egészségügyi intézményekben - tájékoztatott a Freesoft a Budapesti Értéktőzsde honlapján kedden.
A Humansoft Kft. a dél-dunántúli régióban 9 egészségügyi intézményt felölelő, 1 milliárd forintot meghaladó összértékű informatikai projektet valósított meg a Humán Erőforrás Fejlesztés Operatív Program keretében. A projekt zárásával megkezdte az 5 évre szóló támogatási szolgáltatás nyújtását, amelynek összértéke bruttó 1,4 milliárd forint.
A szolgáltatás során több mint 30 alkalmazáshoz biztosít szoftver- és jogszabálykövetést, valamint help-desk és üzemeltetési szolgáltatásokat, melyek kiterjednek a 4500 felhasználóból, 36 helyszínből és közel 100 darab szerverből álló teljes rendszerre.
A tőzsde B kategóriájában jegyzett Freesoft tavaly októberben vásárolta meg a Humansoft Kft. 32,25 millió forint névértékű 100 százalékos tulajdoni részesedést jelentő üzletrészét.
A Humansoft Kft. árbevétele 2006-ban valamivel több mint 8 milliárd forintot tett ki, 2007-re pedig 7,5-8 milliárd forint szerepelt a menedzsment terveiben.
A Freesoft a tőzsdei gyorsjelentése szerint 2007 első felében 357 millió forint veszteséget könyvelt el, szemben az előző év hasonló időszakában elszámolt 183 millió forint veszteséggel. A cég árbevétele 39 százalékkal 990 millió forintra csökkent részben a belföldi állami megrendelések elmaradása miatt. Az árbevétel 33,5 százalékát adták a leányvállalatok, amelyek 85 millió forint üzemi veszteséggel zárták a félévet.
Kapcsolódó cikkek
- "Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
- A Deutsche Telekom lemond a további tömeges létszámcsökkentésről
- Vezető német politikusok bírálják a Nokiát
- Az SAP dinamikusan növelte jelenlétét a kiskereskedelmi iparágban
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- Pártok fölötti összefogás a Nokia ellen Németországban
- Bevételével azonos mértékű veszteséget produkált az AMD
- Új üzletágvezető a Microsoft Magyarországnál
- Új ember az SAP államigazgatási üzletágának élén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.