A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
A Microsoft múlt hét végén jelentette be hivatalosan is, hogy felvásárolnák a keresőpiac második legnagyobb szereplőjét, a Yahoo-t, a vállalatért 45 milliárd dollárt kínáltak részvényekben és készpénzben. Az internetes cég időt kért, hogy megfontolt döntést hozhasson, tehát nem utasították el az ajánlatot, ám igent sem mondtak arra. Jerry Yang, a Yahoo Inc. vezérigazgatójának egyik, a kollégáinak címzett levelében azonban az olvasható, hogy más alternatívákat is meg kell vizsgálniuk, hogy el tudják kerülni a szoftveróriás általi felvásárlást. "Az elmúlt napokban világossá vált számomra, hogy cégünk milyen sokat is jelent az embereknek" - írja az internetes cég első embere.
A napokban meglepő fordulatot vettek az események, amikor a Google kijelentette, hogy ellenzik a két vállalat fúzióját, annak elkerülése érdekében pedig hajlandóak volnának a Yahoo segítségére sietni. Az elképzelhetetlen, hogy a keresőóriás is ajánlatot tegyen a kisebbik konkurensre, ugyanis a versenyhivatalok nem engedélyeznék kettejük összeolvadását, ám a Google megpróbálná más módon támogatni a Yahoot, azaz vagy anyagi segítséget nyújtana, vagy kötne egy rendkívül előnyös reklámszerződést a Yahooval.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- 16 évig posztjukon maradnak a Google vezetői?
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A New York-i határidős indexeket a Microsoft eredménye és az amerikai gazdaságösztönző csomag hírei emelik
- 79%-kal nőtt a Microsoft nyeresége
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.