A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
A Microsoft múlt hét végén jelentette be hivatalosan is, hogy felvásárolnák a keresőpiac második legnagyobb szereplőjét, a Yahoo-t, a vállalatért 45 milliárd dollárt kínáltak részvényekben és készpénzben. Az internetes cég időt kért, hogy megfontolt döntést hozhasson, tehát nem utasították el az ajánlatot, ám igent sem mondtak arra. Jerry Yang, a Yahoo Inc. vezérigazgatójának egyik, a kollégáinak címzett levelében azonban az olvasható, hogy más alternatívákat is meg kell vizsgálniuk, hogy el tudják kerülni a szoftveróriás általi felvásárlást. "Az elmúlt napokban világossá vált számomra, hogy cégünk milyen sokat is jelent az embereknek" - írja az internetes cég első embere.
A napokban meglepő fordulatot vettek az események, amikor a Google kijelentette, hogy ellenzik a két vállalat fúzióját, annak elkerülése érdekében pedig hajlandóak volnának a Yahoo segítségére sietni. Az elképzelhetetlen, hogy a keresőóriás is ajánlatot tegyen a kisebbik konkurensre, ugyanis a versenyhivatalok nem engedélyeznék kettejük összeolvadását, ám a Google megpróbálná más módon támogatni a Yahoot, azaz vagy anyagi segítséget nyújtana, vagy kötne egy rendkívül előnyös reklámszerződést a Yahooval.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- 16 évig posztjukon maradnak a Google vezetői?
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A New York-i határidős indexeket a Microsoft eredménye és az amerikai gazdaságösztönző csomag hírei emelik
- 79%-kal nőtt a Microsoft nyeresége
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.