A tökéletes problémamegoldás képlete

forrás Prim Online, 2008. február 11. 14:05

A Canon olyan kutatás elvégzésével bízta meg a Robertson Cooper Ltd. üzleti pszichológusait, melynek eredményeként elkészülhetett a világ első probléma-megoldási képlete. A kutatás a probléma-megoldási folyamatok mögötti tényezők feltárására irányult, amelyek ismeretében a döntéshozók hatékonyabban oldhatják meg üzleti problémáikat.

Az elemzésből kiderült, hogy alapvetően az alábbi három tényező befolyásolja egy adott probléma megoldását:

1.    személyiség,
2.    helyzeti tényezők, például zavaró körülmények, valamint
3.    az egyén saját probléma-megoldási készsége és technikája.
 
A fentiek figyelembevételével az alábbi képletet dolgozták ki a megbízott cég pszichológusai:

A tökéletes problémamegoldás befolyásoló tényezői

A vizsgálat kimutatta, hogy a személyiségi faktorok nagyban befolyásolják a problémamegoldás sikerességét. Ide tartozik az optimizmus, amellyel az egyén a feladatot kezeli, a probléma racionális és átgondolt megközelítése, valamint az egyénnek az adott probléma megoldására irányuló elszántsága. A képlet azt is megmutatja, hogy megfelelő személyes adottságok és helyzeti tényezők fennállása esetén a tanult készségek és technikák tovább növelhetik a problémamegoldás hatékonyságát.

„A problémák megoldására a hétfő reggeli és a péntek délutáni időszak a legkevésbé alkalmas, amikor  túlságosan fáradtak és elfoglaltak vagyunk, miközben túl sok minden köti le a figyelmüket. A probléma-megoldási képességet ugrásszerűen növelheti az is, ha a közös irodahelyiségből egy csendes környezetbe húzódunk vissza” – mondta Adam Gillbe, a Canon Europe európai megoldásokért felelős marketing igazgatója a kutatás kapcsán. „Leginkább úgy menekülhetünk meg a probléma elől, ha megoldjuk azt. Ha megfelelően közelítjük meg a problémát, azaz pozitív beállítottsággal és zavaró tényezőktől mentes körülmények között, az jelentős mértékben javíthatja üzleti probléma-megoldási képességünket” – tette hozzá Adam Gillbe.

„A világ legsikeresebb vállalkozói bámulatos probléma-megoldási készséggel rendelkeznek, amelynek köszönhetően bármilyen problémát képesek hatékonyan kezelni. A kutatás eredménye vélhetően a világ első probléma-megoldási képlete, amely megkísérli az egyén sikerét meghatározó, a problémamegoldás egymásra ható tényezőinek ábrázolását” – mondta Gordon Tinline, a kutatást végző Robertson Cooper Ltd. igazgatója.

Hatékony megoldások a mindennapi kihívásokra


A Canon egy korábbi kutatásából, melyben Európa 18 országában vizsgálták az irodai dühkitörések legfőbb kiváltó okait, kiderült, hogy a dolgozók 24 százaléka már attól jobban érezné magát, ha a szükséges dokumentumokat gyorsabban és egyszerűbben meg tudná találni a hálózaton.  A Canon olyan megoldásokat kínál a felmerülő problémákra, amelyek a dolgozó emberek mindennapjait érintik. Ennek megfelelően integrált szoftvercsomagokkal segíti az irodai dolgozók dokumentumrögzítési, -kezelési és -nyomtatási munkafolyamatait. A Canon integrált megoldásai megkönnyítik a dokumentumok létrehozását és keresését abban az esetben is, ha egyszerre több alkalmazással vagy dokumentumtípussal dolgoznak (például beolvasott képek, elektronikus dokumentumok, internetes oldalak, táblázatok és bemutatók). Ezek a szoftvermegoldások segítenek az irodai dolgozóknak dokumentumaik gyorsabb megtalálásában, szerkesztésében és nyomtatásában, ezzel csökkentik az általános irodai stressz-szintet, egyúttal hozzájárulnak a vállalatok hatékonyabb működéséhez.

A Canon tippjei a hatékonyabb problémamegoldáshoz:


-    Szenvedéllyel lásson munkához és motiválja a probléma megoldásának feladata.
-    Meghatározott, de elérhető célt tűzzön ki minden megoldandó problémával kapcsolatban.
-    A pesszimistábbak pozitív hozzáállással javíthatnak az üzleti és más problémák megoldásában.
-    Keressen zavaró tényezőktől mentes időt és helyet.
-    Objektív, és jól strukturált elemzést alkalmazzon a felvetődő problémához.
-    Sajátítson el formális probléma-megoldási technikákat, és azok hatékony alkalmazását, így például az induktív és deduktív érvelés módszereit.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01