A tökéletes problémamegoldás képlete
Az elemzésből kiderült, hogy alapvetően az alábbi három tényező befolyásolja egy adott probléma megoldását:
1. személyiség,
2. helyzeti tényezők, például zavaró körülmények, valamint
3. az egyén saját probléma-megoldási készsége és technikája.
A fentiek figyelembevételével az alábbi képletet dolgozták ki a megbízott cég pszichológusai:
A tökéletes problémamegoldás befolyásoló tényezői
A vizsgálat kimutatta, hogy a személyiségi faktorok nagyban befolyásolják a problémamegoldás sikerességét. Ide tartozik az optimizmus, amellyel az egyén a feladatot kezeli, a probléma racionális és átgondolt megközelítése, valamint az egyénnek az adott probléma megoldására irányuló elszántsága. A képlet azt is megmutatja, hogy megfelelő személyes adottságok és helyzeti tényezők fennállása esetén a tanult készségek és technikák tovább növelhetik a problémamegoldás hatékonyságát.
„A problémák megoldására a hétfő reggeli és a péntek délutáni időszak a legkevésbé alkalmas, amikor túlságosan fáradtak és elfoglaltak vagyunk, miközben túl sok minden köti le a figyelmüket. A probléma-megoldási képességet ugrásszerűen növelheti az is, ha a közös irodahelyiségből egy csendes környezetbe húzódunk vissza” – mondta Adam Gillbe, a Canon Europe európai megoldásokért felelős marketing igazgatója a kutatás kapcsán. „Leginkább úgy menekülhetünk meg a probléma elől, ha megoldjuk azt. Ha megfelelően közelítjük meg a problémát, azaz pozitív beállítottsággal és zavaró tényezőktől mentes körülmények között, az jelentős mértékben javíthatja üzleti probléma-megoldási képességünket” – tette hozzá Adam Gillbe.
„A világ legsikeresebb vállalkozói bámulatos probléma-megoldási készséggel rendelkeznek, amelynek köszönhetően bármilyen problémát képesek hatékonyan kezelni. A kutatás eredménye vélhetően a világ első probléma-megoldási képlete, amely megkísérli az egyén sikerét meghatározó, a problémamegoldás egymásra ható tényezőinek ábrázolását” – mondta Gordon Tinline, a kutatást végző Robertson Cooper Ltd. igazgatója.
Hatékony megoldások a mindennapi kihívásokra
A Canon egy korábbi kutatásából, melyben Európa 18 országában vizsgálták az irodai dühkitörések legfőbb kiváltó okait, kiderült, hogy a dolgozók 24 százaléka már attól jobban érezné magát, ha a szükséges dokumentumokat gyorsabban és egyszerűbben meg tudná találni a hálózaton. A Canon olyan megoldásokat kínál a felmerülő problémákra, amelyek a dolgozó emberek mindennapjait érintik. Ennek megfelelően integrált szoftvercsomagokkal segíti az irodai dolgozók dokumentumrögzítési, -kezelési és -nyomtatási munkafolyamatait. A Canon integrált megoldásai megkönnyítik a dokumentumok létrehozását és keresését abban az esetben is, ha egyszerre több alkalmazással vagy dokumentumtípussal dolgoznak (például beolvasott képek, elektronikus dokumentumok, internetes oldalak, táblázatok és bemutatók). Ezek a szoftvermegoldások segítenek az irodai dolgozóknak dokumentumaik gyorsabb megtalálásában, szerkesztésében és nyomtatásában, ezzel csökkentik az általános irodai stressz-szintet, egyúttal hozzájárulnak a vállalatok hatékonyabb működéséhez.
A Canon tippjei a hatékonyabb problémamegoldáshoz:
- Szenvedéllyel lásson munkához és motiválja a probléma megoldásának feladata.
- Meghatározott, de elérhető célt tűzzön ki minden megoldandó problémával kapcsolatban.
- A pesszimistábbak pozitív hozzáállással javíthatnak az üzleti és más problémák megoldásában.
- Keressen zavaró tényezőktől mentes időt és helyet.
- Objektív, és jól strukturált elemzést alkalmazzon a felvetődő problémához.
- Sajátítson el formális probléma-megoldási technikákat, és azok hatékony alkalmazását, így például az induktív és deduktív érvelés módszereit.
Kapcsolódó cikkek
- Akvizícióval bővítette Microsoft Dynamics NAV üzletágát az XAPT Hungary Kft.
- Óvatosan a számlákat érintő új szabályok miatt!
- LLP integrált informatikai megoldás utazási irodák számára
- Tovább csökken a papírmunka
- IFS Applications Oroszország vezető MRO központjánál
- Már itthon is elérhető az IFS Applications 7.5
- Integrált megoldás a gépjárműgyártóknak
- ERP-be ágyazott Google-stílusú keresőt kínál az IFS
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.