Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban

forrás Prim Online, 2008. február 12. 14:43

A 2008-as évtől a bizonylatolás tekintetében számos törvényi változás született, a devizás számlák áfa összegének forintosítása, a csoportos adóalanyiság és a fordított áfa alkalmazása is tovább nehezíti a vállalatok számlázási folyamatát. Ezeknek a változásoknak a követésében nyújtanak segítséget azon számlázó programok, amelyeknél folyamatos a terméktámogatási szolgáltatás – mutat rá a rEVOLUTION Software. A vállalat 2007. januártól kizárólag ilyen kiegészítéssel árulja a rEVOL Express programcsalád tagjait.

A rEVOLUTION-nél jelenleg 3200 ügyfél rendelkezik érvényes terméktámogatással, ők azok, akiknek biztos nem kell végigböngészni a törvényt és nyomon követni a változásokat, mert ezt megteszi helyettük a számlázóprogram készítője. A kiállított bizonylatok így biztosan megfelelnek a törvényi követelményeknek, és erről igazolást is kapnak A cég tapasztalatai szerint az ügyfelek 60 százaléka hosszabbítja meg évről évre a terméktámogatási szolgáltatást, ami igen kedvező arány azt figyelembe véve, hogy a tapasztalatok szerint évente megszűnik a vállalkozások 15-20%-a.

A törvényi változások nem ismerése nem mentesít a felelősség alól, és azokra, akik nem a törvénynek megfelelő módon állít ki bizonylatot, mulasztási bírságot szabhat ki az adóhatóság. Ebben az évben a számlakiállítás mellett már a számla kezelése is számtalan olyan kérdést vet fel, amely megítélésében a számviteli szakemberek sem értenek egyet, természetesen a helytelen értelmezés szintén nem mentesíti a vállalkozót a felelőssége alól.

A legfontosabb változások 2008-ban:


Devizás számlák áfa összegének forintosítása:
A változás bizonylatolási következményei, hogy a számlán a számla kiállítójának fel kell tüntetnie az előre bejelentett pénzintézet által közölt árfolyamon forintosított áfa összeget tartalmazó oszlopot.

A csoportos adóalanyiság jogkövetkezményi alapján a csoportban résztvevők önálló általános forgalmi adóalanyisága megszűnik, illetve a csoportos adóalanyiság időszakában általános forgalmi adó tekintetében a tagok együttesen minősülnek egy adóalanynak. A csoporttagok tevékenységükről egyetlen áfa-bevallást nyújtanak be, amelyben a tagok fizetendő, illetve levonható adója együttesen szerepel.

Fordított áfa: A fordított adózás az új áfa törvény értelmében az ingatlanhoz kapcsolódó építési-szerelési, fenntartási, takarítási, tisztítási, karbantartási, javítási, átalakítási és bontási szolgáltatások nyújtása esetében alkalmazandó. Amennyiben a fordított adózást kell alkalmazni, a teljesítésre kötelezett a számlán áthárított áfát nem tüntethet fel, ugyanakkor köteles azon a beszerző, igénybevevő adóalany adószámát feltüntetni. A számla kibocsátója nem számít fel, nem hárít át adót, az adót a vevő állapítja meg és fizeti.

Számlahelyesbítés:
A törvény a korábbinál enyhébb követelményeket fogalmaz meg a stornó és a helyesbítő számlák kiállításával kapcsolatban, ezek a kategóriák lényegében megszűnnek, és a továbbiakban csak a számlával egy tekintet alá eső okirat létezik.

Márciustól megszűnő 1 és 2 forintos érmék: A bizonylatok kiállítását nem érinti, a bizonylatokat továbbra is a korábbiaknak megfelelően kell kiállítani, vagyis nem kell rajtuk kerekíteni sem tételenként, sem a végösszeget. A pénztárosnak a kerekítést fejben kell elvégeznie, és a különbözetet (a bizonylat és a tényleges kassza közötti különbözetet) manuálisan kell elkönyvelni egyéb bevételként vagy ráfordításként.

A rEVOLUTION-nél a szoftverekhez járó terméktámogatás a vevőnek nem jelent többletköltséget a vásárláskor, hiszen az első évben ingyenesen vehető igénybe, majd újabb egy évre térítés ellenében meg hosszabbítható. A cég korábban is támogatta új ügyfeleit ingyenes segítségnyújtással, 2007-ben ezt a szolgáltatását bővítette ki egyéves időszakra, kiegészítve az ingyenesen elérhető frissítésekkel, hibajavításokkal és új funkciókkal.

A terméktámogatással járó fontos szolgáltatás a helpdesk, amelyet a felhasználók a vásárláskor gyakran szükségtelennek ítélnek meg. Azonban a szoftverek alkalmazása közben számos olyan előre nem látható – de a tapasztalatok szerint mindennapos – problémával találkoznak, amelyek megoldásához a szoftverek alapos ismeretére van szükség. Jellemzően ilyen probléma, amikor a számlázószoftvert egy új számítógépre szeretnék átvinni, egy másik gépen tárolt adatokat akarnak áttölteni, vagy éppen archiválni szeretnék adataikat. Az évnyitáskor is számos ügyfélnek akad problémája például a zárás elkészítésével vagy az adatbázis és a raktárkészlet lenullázásával. Szintén gyakran merülnek fel kérdések az olyan ritkábban használt funkciók kapcsán, mint például a számla-kiegyenlítések rögzítése és követése.

A rEVOLUTION 2007. januártól kizárólag terméktámogatással árulja a rEVOL Express programcsalád tagjait. A szolgáltatás az új ügyfelek számára egy évig ingyenes, majd újabb egy évre térítés ellenében meghosszabbítható. A vállalatnál jelenleg 3200 ügyfél rendelkezik érvényes terméktámogatással. Ők azok, akiknek biztos nem kell végigböngésznie, végiggondolnia a törvényt és azon változásait, ezt megteszi helyette a számlázóprogram készítője. Illetve a kiállított bizonylataik biztosan megfelelnek a törvényi követelményeknek, és erről igazolást is kapnak A terméktámogatás bevezetésének első évfordulója után az ügyfelek 60 százaléka hosszabbította meg a szolgáltatást, ami nagyon jó eredmény mindamellett, hogy a tapasztalatok szerint évente megszűnik a vállalkozások 15-20%-a.

Kulcsszavak: ügyvitel Revolution

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01