Sun-MySQL: előzetes megállapodás a MySQL termékeinek teljes körű értékesítéséről
A Sun előzetes, mindenre kiterjedő értékesítési megállapodást írt alá a MySQL vállalattal. A Sun Microsystems 2008 januárjában jelentette be, hogy megvásárolja a MySQL-t, a világ legnépszerűbb nyílt forráskódú adatbázisának fejlesztőjét. A most megkötött megállapodás lehetővé teszi a Sun Microsystems számára, hogy az akvizíciós folyamat lezárását megelőzően is értékesíthesse a MySQL teljes termékportfolióját.
A MySQL nyílt forráskódú adatbázisát széles körben alkalmazzák minden jelentősebb operációs rendszeren, minden fontos hardvergyártó termékein, legyen szó a világ bármelyik részéről, bármilyen iparágról, bármilyen alkalmazástípusról. Az akvizícióval tovább javul a Sun pozíciója a vállalati informatikai piacon, s immár kiterjed a mintegy 15 milliárd dolláros adatbázispiacra is. Az egymást kiegészítő termékvonalak tovább terjesztik majd a MySQL adatbázis hatókörét, s azt várják tőlük, hogy új piacokat hoznak a Sun rendszerei, virtualizációs és middleware-megoldásai, tároló-platformjai számára.
Az akvizíció – melynek teljes értéke mintegy egymilliárd USA dollár – várhatóan a Sun 2008-as pénzügyi éve harmadik negyedévének végén, a negyedik negyedév elején zárul le. A tranzakció lebonyolítását követően a MySQL integrálódik a Sun szoftverértékesítési és -szolgáltatási szervezeteibe, míg a társaság vezérigazgatója, Marten Mickos, csatlakozik a Sun vezető testületéhez.
Kapcsolódó cikkek
- A Sun megvásárolja az innoteket
- 96 millió eurós szerződést kötött az EU és a Sun
- Javuló jövedelmezőség a Sun Microsystemsnél
- A Sun Microsystems megvásárolja a MySQL-t
- Cégvásárlással erősíti jogosultságkezelési portfolióját a Sun
- Összeolvad a Sun szerver- és tárolóüzletága
- A Sun bemutatta új generációs, energiatakarékos adatközpontjait
- Már a határidős indexeket is a Yahoo és a Sun húzza felfelé
- Az Avnet megvásárolta a vezető Sun disztribútort, az Access Distribution-t
- A Sun felvásárolta a jogosultságkezeléssel foglalkozó Neogent-et
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.