A mobilfőnök és a marketingigazgató is távozik a Motorolától
A Motorola először arról számolt be, hogy Kenneth "Casey" Keller marketingigazgató hivatalosan február 29-ével kilépett a vállalat kötelékéből, majd nem sokkal ezután Stu Reed, a mobilrészleget vezető elnök távozását is bejelentették. A személyi változások részét képezik annak a stratégiának, amellyel az új vezérigazgató, Greg Brown igyekszik szinte poraiból feltámasztani a vállalat mobiltelefonos ágazatát. Reed pozíciója amúgy is bizonytalan volt már egy ideje, amióta Brown februárban közvetlenül magához rendelte a mobil-üzletág irányítását. Az átszervezés és a megújulás rá is fér a nem is olyan régen még második legnagyobb mobilgyártóra. A Gartner felmérése szerint a Motorola piaci részesedése 2007-ben egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a harmadik helyre szorult vissza, ám itt is szorongatja már a negyedik Sony Ericsson. Eközben az üzletág forgalma a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A katasztrofális szereplés hatására Ed Zander tavaly november végén lemondott 2004 óta betöltött vezérigazgatói posztjáról, átadva a helyet Brown-nak, a társaság korábbi operatív igazgatójának.
A súlyos helyzet miatt sajtóértesülések szerint a Motorola mobilrészlegének eladásán gondolkodik, ugyanakkor szakértői vélemények alapján nem sok esély van arra, hogy megfelelő áron tudja értékesíteni a leválasztott üzletágat. Elemzők nem zárták ki egy a Sony-Ericsson mintáján alapuló kooperáció lehetőségét sem – a lehetséges partnerek közt szóba jöhetne az LG, a Samsung, a kínai ZTE-re vagy akár a Google is.
Kapcsolódó cikkek
- Michael Bayer a Motorola vállalati mobilitási üzletág EMEA-régiójának élén
- Végül is kit illet meg a világ második legnagyobb mobilgyártója cím?
- Egyre több az IT-biztonsági őr
- Senkinek sem kell a Motorola mobil részlege
- Új marketingmenedzser a Cisco Magyarországnál
- Feltuningolt vállalati WLAN architektúra a Motorolától
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- Peter Geytenbeek a Symantec új regionális igazgatója
- Új ügyvezető az Avid Technology Video részlegének élén
- Új üzletágigazgató az Albacompnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.