Szerződésbontás után is frissíti termékeit a Nav N Go
A Nav N Go és a Mio Technolog korábbi kapcsolata jónak volt mondható, azonban a vitás kérdések békés úton való rendezésére a Mio nem volt partner, ezért Nav N Go az egyoldalú szerződésbontáson kívül nem látott más lehetőséget, mondta Fazakas András a Nav N Go Kft. operatív igazgatója az MTI-nek. A múlt héten, a hannoveri CeBIT információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállításon a Mio standján reklámozott termékeken már nem szerepelt a jól ismert iGo My way márkajel, a szerződésbontás okairól a magyar szoftvercég üzleti titkokra hivatkozva részleteket nem közölt.
A múlt hét szerdai bejelentés után a magyarországi felhasználók a navigációs eszközök működéséhez elengedhetetlen térképfrissítéseket hiányolják, az internetes fórumokon pedig találgatások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy mi lesz majd a naprakész térképek hiányában gyakorlatilag hasznavehetetlen PNA-kkal (hordozható navigációs asszisztens), amelyek többnyire csak műholdas navigációs célokra alkalmasak.
Az iGo May way térképeket a fejlesztő Nav N Go Kft. szerint általában félévente frissítik, a legutóbbi frissítés tavaly decemberben volt, míg a MioMap térképeket közel egy éve nem frissítették. A Mio-termékek fő magyarországi terjesztője az LCP Systems Kft, amely kitért az MTI térképfrissítésekkel kapcsolatos kérdése elől.
Az internetes fórumokon a Mio-terméket vásárlóknak legálisan letölthető frissítések hiányában a MioMap szoftver törését javasolják, ami után a térképek frissítésére is lehetőség nyílik.
- Tudni kell azonban, hogy a műholdas navigációs eszközök vásárlói nem mindig a Nav N Go Kft-vel állnak kapcsolatban. A Mio készülékek esetében a felhasználók a MioMap szoftver gyártójával, azaz a Mio Technologyval állnak szerződéses jogviszonyban, tehát a térképek frissítése is a Mio feladata - hangsúlyozta Fazakas András, hozzátéve, hogy a Mio készülékek közül egyedül a Mio C310-es PNA frissítése a Nav N Go feladata, és erről a továbbiakban is gondoskodni fognak.
A Nav N Go Kft. nemcsak a Mioval állt kapcsolatban, tehát a magyar céget nem fenyegeti veszély. Többek között a Hewlett-Packarddal, a Sonyval és az Asusszal is stratégiai partneri kapcsolatban állnak, a Mioval történt szakítás után felszabadult kapacitásaikat pedig a folyamatban lévő fejlesztésekre fordíthatják, tette hozzá Fazakas.
Az iGo May way 8 dobozos változatát az érdeklődők először a hannoveri CeBIT-en foghatták kézbe, a PDA-kal (digitális személyi titkár) kompatibilis szoftver áprilistól lesz kapható Magyarországon. Az új program árában a korábbiakhoz képest jelentős csökkenés nem várható, mert a termékben számos olyan elem van, amelyet a fejlesztő cégnek is külső forrásból kell beszereznie. Ilyen például a Tele Atlastól származó térkép, a háromdimenziós elemek, vagy az érdekes pontok, azaz a POI-k (Points of Interest). Fazakas András szerint van egy minimum ár, ami alatt nem is éri meg fejleszteni, és kimutatásaik szerint a lopott szoftverek felhasználói alacsonyabb ár mellett sem vennék meg termékeiket.
- Olcsóbb szoftverrel sem okoznánk jelentős változást a legális termékhasználatban. Magyarországon még ki kell alakulnia annak a világképnek, hogy a számítógépprogram is ugyanolyan termék, mint a tej vagy a kenyér, és nem hozhatom ki a boltból anélkül, hogy kifizetném - magyarázta.
A Nav N Go magyar programgyártó cég több mint 70 partner részére fejleszt szoftvermegoldásokat, többek közt PNA-ra, okostelefonokra, játékkonzolokra és beépíthető autós navigációs készülékekre. A vállalat forgalma 2006-ban 2 milliárd forint volt, tavaly az előző évit megötszörözve 10 milliárd forint bevételre tettek szert, idén 20 milliárdos forgalomra számítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Háztól házig szerviz a Mio-tól
- Egyre többen foglalnak bérautót az interneten
- Vezeték nélküli GPS-vevő nemcsak iPhone-ra
- Kézzel fogható a Nav N Go 3D-s navigációs megoldása
- Szerződést bontott a Nav'NGo a Mio Technologyval
- A GPS-nél is egyre fontosabb a tartalomszolgáltatás
- Mio/Navman: Új termékek, szolgáltatások és vállalati arculat
- GPS-es rendszer segít az utasoknak
- Galileo navigációs eszközök a CeBIT-en
- "Mobilsűrűség" alapján jelzi a dugókat a navigációs készülékek új nemzedéke
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének. A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
A Chery Group idei innovációs konferenciáján 1200 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátort, humanoid robotot és mechanikus kutyát is bemutatott. A társaság a jövőben is folytatja intenzív nemzetközi terjeszkedését, a tervek szerint 2025-ben több mint 60 újabb piacon lehet majd megvásárolni járműveiket. Október 9-én Budapesten, a Millenáris Parkban ünnepélyes keretek között mutatta be az OMODA 5-öt a Chery Group autójának hazai forgalmazója, a Genius Automotive Kft.
Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB.
Az AUTO BILD két díjjal is kitüntette a Continental téli gumiabroncsát
A német AUTO BILD Allrad és AUTO BILD sportscars autós magazinok gumiabroncs-szakértői egyetlen nap alatt kétszer is a „példás” minősítéssel díjazták a Continental WinterContact TS 870 P-t (a tesztek IDE kattintva érhetők el, német nyelven).