Start-cél győzelem a SOA-bevezetéseknél
Az Alerant Informatikai Zrt. és BCA Hungary új szolgáltatása, a SOA Start segítségével a nagyvállalatok saját környezetükre vonatkozóan vizsgálhatják meg egy lehetséges szolgáltatásorientált architektúra kialakításának céljait, ráfordítási igényét, s az induláshoz testreszabott SOA-bevezetési koncepciót dolgozhatnak ki.
Az elmúlt időszak bebizonyította, hogy a SOA-szemléletű nagyvállalati infrastruktúrák képesek választ adni az IT előtt álló új típusú kihívásokra. „Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb informatikai vezető elgondolkodik a SOA-szemléletű infrastruktúra kialakításán, nagyon fontosnak tartja, hogy megtudja, milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat ez számára – mondta a bejelentés kapcsán Darmai Gábor, az Alerant Zrt. technológiai igazgatója.” Ennek átlátása azonban nem egyszerű, hiszen a SOA éppen rugalmasságából és átfogó jellegéből adódóan nem határoz meg konkrét megoldásokat. Az igényeknek és az adott környezetnek megfelelően, a megoldások minden esetben eltérőek” – tette hozzá.
A SOA Start ebben a helyzetben nyújt segítséget a szolgáltatásorientált architektúra bevezetésén gondolkodó, illetve a döntést már meghozó vállalatok, intézmények számára. A szolgáltatást igénybe vevő cég rövid idő alatt, kis ráfordítással átláthatja, milyen előnyökkel járhat számára egy SOA-bevezetés, s átgondolhatja azt is, milyen megoldást válasszon. A SOA Start egy rövid, interaktív interjú- és workshopsorozatból áll, melyen az érdeklő cég SOA-bevezetésben érdekelt valamennyi területének képviselői részt vesznek. Az Alerant és BCA szakértői SOA-bevezetési tapasztalataik alapján alakították ki azt a módszertant, mely segítségével az érdeklődő cég szakemberei pontosan meghatározhatják mit várnak a SOA-tól, milyen utat válasszanak, s emellett megismerkedhetnek egy szolgáltatás- és folyamatorientált látás- és gondolkodásmóddal. A csapat megvizsgálja, melyek azok az üzleti és informatikai fókuszterületek, ahol a SOA-stratégia pozitív eredményt hozhat és áttekinti a kapcsolódó informatikai lehetőségeket. A közös munka eredményeképpen a vállalat képet kap arról, hogyan tudja meglévő informatikai eszközeit a leghatékonyabban újrahasznosítani, illetve elkezdheti egy hosszú távú SOA-roadmap, valamint egy, a bevezetést és működtetést biztosító SOA-szervezet koncepció kialakítását.
Szécsi Gábor, a BCA Hungary vezető tanácsadója kiemelte: „Az új szolgáltatás elindításával célunk az IT- és üzleti oldal közötti párbeszéd előmozdítása volt. Sokszor tapasztaljuk, hogy az informatikai szervezetre nagy nyomás nehezedik a cégeken belül, s úgy érzik, egy SOA-típusú infrastruktúra megoldást jelentene, de nincsenek eszközeik ahhoz, hogy az üzleti oldal számára modellezzék, bemutassák a várható előnyöket és lehetőségeket. A SOA Start keretében egy közös gondolkodás, tervezés indulhat el.”
A SOA Startról bővebb információ a www.soastart.hu oldalon olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- A Sun támogatóként csatalkozik a SOA Konzorciumhoz
- Megjelent az ABBYY Recognition Server 2.0
- Integrált folyamatmenedzsment - BEA AquaLogic BPM 6.0
- Virtuális környezet Java alkalmazásokhoz
- Elérhető az SAP új bővítőcsomagja
- Java alkalmazások optimális működése
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Eseményvezérelt SOA
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.