Számítógép-eladások Európában, Amerikában és világszerte
Általában az év utolsó három hónapja hozza a legerősebb forgalmat - tavaly azonban sokkal visszafogottabb beruházási hajlandóságot mutattak elsősorban az üzleti felhasználók, amit főként a dátumváltási probléma miatti kivárással magyaráznak az elemzők. Ebből következik, hogy az idei előrejelzések igen erős első negyedévet jeleznek.
A minket leginkább érdeklő EMEA-térségben 1999 utolsó negyedévében 11 millió PC-t adtak el, ami 14,7 százalékos növekedésnek felel meg, ha az előző év hasonló időszakához viszonyítunk. Mint az elemzésből kiderül, a kelet-európai régió növekedési rátája elmaradt ettől, csupán 8,8 százalékos volt. A nyugat-európai térség növekedése egész évben 13,4 százalékos volt, ami szintén alatta maradt a tervezett 17 százalékos fejlődésnek - a legerőteljesebb növekedést a Közel-Kelet és Afrika országai produkálták, 15,4 százalékkal.
A legnagyobb eladási sikereket változatlanul a Compaq könyvelhette el (mint ismeretes, a Compaq Magyarország Európa legeredményesebb leányvállalata volt), de a verseny érezhetően egyre nagyobb a gyártók között. A második helyre a német Fujitsu-Siemens csoport került, az internetes eladásokat pedig a Dell vezeti ebben a térségben is.
Érdekes megfigyelni, hogy az öt márkás PC-gyártó összesített részesedése némileg csökkent, az 1998-as 49,1 százalék helyett 47,6 százalékos arányt ér el, ami azt mutatja, hogy valamivel nagyobb szeletet mondhatnak magukénak a kisebb gyártók, illetve a noname kategóriás gépeket előállító cégek.
Az üzleti felhasználók tehát nagyon óvatosan vásároltak, s ezt csak némileg kompenzálta a kis- és középvállalkozásoknak az átlagosnál nagyobb mértékű kereslete. A magánfelhasználók vásárlásait elsősorban az internetszolgáltatók kedvezményes PC-vásárlási akciói, valamint az "újhullámos" megjelenésű számítógépek, ezen belül is a noteszgépek (az iBook sikeréről már beszámoltunk lapunkban) befolyásolták.
Az amerikai piacokon - csakúgy, mint a világméretű piacon - folyatódik a nagy párharc: a Compaq első maradt Európában és a világeladások tekintetében, de az Egyesült Államokban második helyen végzett a Dell mögött.
Az öt legnagyobb PC-gyártó részesedése éppen fordított tendenciát mutat, mint az EMEA-térségben: az USA piacain az 1998-as 54,4 százalékról 57,4 százalékra növekedett, a noname kategória tehát egyre inkább visszaszorul.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- PRIMERGY szerverek előtelepített virtualizációs szoftverrel
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Visszaszerezte első helyét a PRIMERGY TX150 S6
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.