11 százalékos PC-piaci növekedési kilátások 2008-ra
Az elemzőcég jóslata szerint a szektor bővülése világszerte eléri a 10,9 százalékot, és az értékesítések egyben bevétel-növekedést is jelentenek majd. A nagyobb kínálat, nyomott árak miatt ez természetesen nem lesz azonos az eladások növekedésének ütemével, ám még így is 6 százalékos bővülésre számítanak 2007-hez képest. Ez mindenképpen kedvező, különösen az ezredforduló utáni piactúltelítődés után. A várakozások szerint 293 millió gép kel majd el idén, és hogy ez mennyire soknak számít, azt jól érzékelhetjük a 2003-as, annak idején rekorddöntő 152,6 milliós értékesítések tükrében. A legnagyobb mértékű javulást az új piacokon idén is a karácsonyi értékesítési időszakra teszik, ez a negyedév 2007-ben 22 százalékkal nőtt, és együttesen a feljövőben levő piacok a teljes forgalom majd 60 százalékát tették ki.
A várhatóan kedvező számok mögött idén sem a nyugati világ vásárlási kedvét kell keresni, hanem a hatalmas új piacok lendületét. Ezek közül kiemelkednek India és Kína városi jellegű területei. A távolabbi jövő is szép kilátásokkal kecsegtet, mivel újabb „lecserélési ciklus”-hoz érünk majd. Ez korábban tömegesen vásárolt PC-k nagyjából egy hullámban történő lecserélését jelenti. Az előző ilyen időszak 2004-2005 körül volt, a következő a gyártók örömére mégy csak most kezdődik, 2008-2010-re tehető.
Kapcsolódó cikkek
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Bővült a személyi számítógépek piaca tavaly
- Alkatrészhiány miatt drágulhatnak a számítógépek az idén
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Idén is bővül a személyi számítógépek piaca
- Beindult végre a személyi számítógépek piaca
- Jobban alakul a személyi számítógépek világpiaci értékesítése
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
- Mégis fellendülőben a PC-piac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.