Pályázatot nyert a Mobilitás és Multimédia Klaszter

forrás Prim Online, 2008. március 26. 14:32

A Mobilitás és Multimédia Klaszter készítheti el az infokommunikációs iparág kutatás-fejlesztési lehetőségeit befolyásoló középtávú Stratégiai Kutatási Tervet és Megvalósíthatósági Tanulmányt.

Az InnoHost Kutatás-Fejlesztési Alapítvány a Mobilitás és Multimédia Klaszter alapító 30 tagjának nevében sikeresen pályázott a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) által kiírt „Nemzeti Technológiai Platformok támogatása” című programra. Az NKTH támogatásban részesítette a klaszter tagok által alapítandó „Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platform” kezdeményezést, amelynek keretében a tagok elkészíthetik az infokommunikációs iparág kutatás-fejlesztési lehetőségeit befolyásoló középtávú Stratégiai Kutatási Tervet és Megvalósíthatósági Tanulmányt.

A Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platform feladata iparági Stratégiai Kutatási Terv, valamint Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése, amelyeken keresztül a Platform stratégiai iránymutatást adhat az állam számára azon perspektivikus kutatás-fejlesztési területekről, amelyek kiugrási lehetőséget jelenthetnek Magyarország számára.

Az előbbiek mellett a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platform küldetésének tekinti, hogy proaktívan képviselje Magyarországot az Európai Nemzeti Technológiai Platformok munkájában (pl.: Embedded Computing Systems, Networked and Electronic Media, eMobility). „Az Európai Nemzeti Technológiai Platformok tevékenységében való aktív részvételt különösen fontosnak tartjuk, mert ezek azok az iparági tömörülések, amelyek az Európai Unió K+F+I támogatás-politikáját jelentősen befolyásolják, így szükséges, hogy ebben a folyamatban Magyarország még nagyobb súllyal vegyen részt (pl.: 7. Keretprogram, FP7)” – nyilatkozta Pukler Gábor, a klaszter elnöke, a Magyar Telekom Nyrt. Új Üzleti Területek és Üzletfejlesztési Üzletágának üzletfejlesztési igazgatója.

A Mobilitás és Technológiai Platform a Stratégiai Kutatási Terv elkészítése során elsősorban az alábbi kutatási célterületek középtávú lehetőségeit fogja megvizsgálni:

  • A vezetékes és vezeték nélküli hálózatok összekapcsolásának hatékonyságnövelése (pl.: csökkentett energiaigény, növekvő feldolgozási, tárolási és megjelenítési képesség, egymás mellett élő technológiák hatékonyabb és környezettudatosabb felhasználása, környezeti terhelés csökkentése, új vezeték nélküli hálózati technológiák alkalmazása, pl.: pl.: HSOPA – High Speed OFDM Packet Access, vagy super 3G, intelligens szerkezetek kutatása az antennatartó szerkezetek jelentős leterheltsége miatt),
  • Intelligens felhasználói interfészek és interakciók (pl.: hangvezérlés és beszédszintézis alkalmazása mobil szolgáltatásokban, Digital Home rendszerek kialakítása, szabványok rendszerbe foglalása, a fogyasztói elektronikai eszközök összekapcsolása pl.: intelligens otthonok kialakítása; távdiagnosztika, e-közigazgatás fejlesztése, helyfüggő szolgáltatások alkalmazása elosztott – p2p – rendszerekben, biztonságos és megbízható mobilkörnyezet megteremtése pl.: épületek, eszközök interakciója a felhasználókkal, megfigyelő rendszerek és szenzorhálózatok stb., mobil azonosítás és biztonság aspektusai),
  • Digitális médiarendszerek integrációs lehetőségei (pl.: IPTV+DVB-H+streaming+IMS rendszerek integrációja, 3G-re épülő MBMS – Multimedia Broadcast/Multicast Service, vizsgálata, a digitális átállás kihívásai a médiarendszerekben).
Kulcsszavak: k+f NKTH pályázat

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01