Autodesk: tavaly 27-28 százalékos növekedés a magyar piacon
A tervezőszoftvereket gyártó Autodesk euróban számolva 27-28 százalékos növekedést ért el tavaly a magyar piacon, s az idén is hasonlóan jó évre számít - mondta David Palas, a cég regionális igazgatója pénteken Visegrádon nemzetközi sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a tavalyi eredmény a világszintű növekedéssel összevetve is nagyon jó, hiszen azt mintegy 20 százalékponttal haladja meg.
Az igazgató kifejtette: azért is elégedett a növekedéssel, mert tavaly a magyar GDP csak nagyon kis mértékben nőtt. Igaz, az Autodesk arra számít, hogy az idén a második félévben már gyorsul a bruttó hazai termék bővülése, s ez jótékonyan hat a tervezőszoftver-piacra is.
Tavaly az Autodesk a magyar piacon legjobban a gépipar és a térinformatika területén növelte eladásait, s e két területen 2008-ban is jó eredményekre számít.
David Palas elmondta: jóllehet a magyar és a cseh piac mérete hasonló, a magyarországi eladások még alatta maradnak a csehországiaknak, s inkább a kisebb szlovákiaiakhoz közelítenek. A méreteket figyelembe véve most azt várják, hogy a magyar is felzárkózik a cseh piachoz. Ennek érdekében például tovább fejlesztették eladási csatornáikat, új disztribútorral kötöttek szerződést.
Az Autodesk az elmúlt évben 2,17 milliárd dollár bevételt ért el, aminek 44 százaléka a kelet-közép-európai, közel-keleti és afrikai piacról származik. A társaságnak világszerte 8 millió ügyfele van.
Az igazgató elmondta: a globális infrastruktúra fejlesztése és a klímaváltozás egyszerre jár magas költségekkel és nagy energiafelhasználással. Becslések szerint a közeljövőben mintegy 40 milliárd dollárt kell befektetni a globális infrastruktúrába, miközben a világ energiafelhasználása 57 százalékkal nő a következő 25 évben.
Az igazgató szerint ezen problémák megoldásához nyújtanak segítséget az Autodesk által kifejlesztett tervező szoftverek. Az Autodesk új termékcsaládjának fejlesztése során a legfontosabb elvek közé tartozott, hogy az új programokat egyszerűen használhassák az ügyfelek, s megoldások kellően innovatívak legyenek.
David Palas úgy vélte: a fejlesztések következtében a tervezők lehetőségei jobbak, mint eddig bármikor, aminek révén a vállalatok versenyelőnyhöz juthatnak a globális gazdaságban. A tervezők gyorsabban és olcsóbban fedezhetik fel a különböző tervváltozatokat, végezhetik el a fejlesztéseket a folyamat korai szakaszában és kereshetnek új ötleteket, mint eddig bármikor.
Az Autodesk Inc. világszerte vezető a gépipar, az építőipar és a kivitelezés, a média és a szórakoztatóipar területén használt 2D és 3D tervezőszoftverek gyártásában.
A két- és háromdimenziós tervezés előnye, hogy már az építés megkezdése előtt modellezhető, hogy mennyibe kerül a szerkezet fenntartása.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.