Barack Obama SPSS-t is használ választói megnyeréséhez

Kovács Attila, 2008. március 31. 11:37

Az amerikai Demokrata Párt és az elnökjelöltségért küzdő Barack Obama az SPSS prediktív elemzési megoldásait használják a demográfiai és magatartási adatok és vélemények vizsgálatára, kiértékelésére és modellezésére. Az SPSS programcsomagja segít azokat a szavazókat elérni, akik jelöltjüket a legnagyobb valószínűséggel támogatni fogják, vagy akik ingadoznak a liberális és konzervatív tábor között. Az SPSS prediktív elemzési szoftvere a politikai szervezeteknek állítólag olyan precíz matematika alapú tudást biztosít, amivel a rendelkezésre álló adatokból kinyert személyes információk alapján „négyszemközti” kapcsolat alakulhat ki a szavazókkal.

Az SPSS washingtoni székhelyű politikai tanácsadó szolgálata, a Strategic Telemetry stratégiai tanácsadást folytat és a választók hatékony megcélzásával kapcsolatban végez szolgáltatásokat. A 2003-ban alapított szervezetetet ma az elsők között emlegetik a kampányok high-tech statisztikai modellezésben. Ken Starsma elnök szerint: „A közérdeklődés a mai választások iránt megemelkedett és a szavazók szeretnének jobban informáltak lenni a jelölésekkel kapcsolatban. Azok a kampányok, amelyek az SPSS prediktív megoldásait használják a bizonytalan szavazók véleményének elemzésében és megcélzásában, magasan eredményesebbek az olyan üzenetek megalkotásában, amelyek igazán számítanak a választópolgároknak.”

Kulcsszavak: politika

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól. 

2024. június 1. 10:19

Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

2024. május 31. 18:34

Újabb díjat nyertek a Zyxel tűzfalmegoldásai

A valós felhasználói tapasztalatokon alapuló kutatás kiemeli a Zyxel Networks termékeinek felhasználóbarát kezelhetőségét, megbízhatóságát és funkcionalitását, amelyek kis- és középvállalati áron nyújtanak nagyvállalati teljesítményt. 

2024. május 31. 16:57

Díjazták a hazai informatikai versenyeken legjobb eredményt elért diákokat

Három jelentős informatikai diákverseny díjátadóját tartották meg 2024. május 23-án az ELTE Informatikai Karán, köztük Magyarország legtöbb diákot elérő, online zajló informatikai versenyén, az e-hód-on legjobban szereplő gyerekeket is jutalmazták. A résztvevők számos meglepetésprogramon vehettek részt, ahol többek között az okosházak modellezésével és a mesterséges intelligencia használatával is megismerkedhettek. Valamennyi díjátadón a közelmúltban elhunyt Dr. Zsakó Lászlóra, a hazai informatikai diákverseny-rendszer egyik megalkotójára emlékeztek meg a jelenlévők.

2024. május 31. 15:13

Nagy teljesítményű, ultragyors gaming monitor

Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája –  büszkén mutatja be az AOC GAMING 27G2ZN3/BK modellt, egy olyan élvonalbeli monitort, amely az esport-szintű teljesítményt példa nélküli megfizethetőséggel ötvözi. 

2024. május 31. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52