Telekomos siker a Magyar Innovációs Alapítvány pályázatán
Világviszonylatban egyedülálló szoftverrendszert dolgozott ki, és ezért kiemelt elismerésben részesült a Magyar Telekom három munkatársa a Magyar Innovációs Alapítvány pályázatán. Az általuk kifejlesztett, Gésának becézett GSA-rendszer riasztásokkal jelzi, ha a mobilhálózatban hiba van.
A Magyar Telekom folyamatosan fejleszti a mobilhálózatát a jobb lefedettség, a gyorsabb adatátvitel érdekében. Ezzel párhuzamosan a sok ezer cella, az új technológiák (GPRS, UMTS) bevezetése több hibalehetőséget is magában hordoz. Korábban manuális módszerrel dolgozták fel a hibaadatokat, grafikonokat elemezve szűrték ki a meghibásodásokat. Az egyre összetettebb hálózat, a reakciókészség javításának szándéka, valamint az emberek számára már szinte feldolgozhatatlanná váló óriási adathalmaz a GSA-rendszer („Gésa”) életre hívását szorgalmazta. A rendszer legelső verziója 2001-ben született, majd a hálózat bővülésével fokozatosan okosodott. Tavaly végül elérte azt a fejlettségi fokot, hogy a teljes hálózatot le tudja fedni.
Az új rendszer negyedórás periódusokban dolgozza fel az adatokat, és az értesítést még azelőtt elküldi a központnak, mielőtt a baj bekövetkezne. A riasztásról szóló értesítés így a hiba bekövetkeztétől 1-1,5 órán belül megérkezik a hálózathangolókhoz e-mailben, sms-ben vagy a hálózatfigyelő panelen keresztül. Ezzel az új rendszerrel finomabb eltéréseket is lehet észlelni, nemcsak azt, hogy egy cella leállt, hanem, hogy egy állomáson például túl nagy a torlódás, megnőtt a forgalom. A Gésa figyelembe veszi a cellák előéletét is, a rendszer 30 napra visszamenőleg tárolja az adatokat, és ezek alapján számol átlagot, csökkentve ezzel is a vakriasztások számát. A szoftverrendszer költséghatékony: tehermentesíti a hálózatfelügyelet dolgozóit, rövid idő alatt rengeteg adatot dolgoz fel, feleslegesen nem riaszt, és minden lappangó hibát felderít.
Kapcsolódó cikkek
- Videokonferencia-rendszerrel bővítette szolgáltatásait az informatikai klaszter
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója
A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában. A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.