Lufthansa Systems hálózat-felügyeleti központ Budapesten
A most megnyílt és globális projekteken is tevékenykedő budapesti Operation Center munkatársai ITIL alapon, ún. ticketing rendszerben dolgozva, második és harmadik szintű támogatást nyújtanak a LS-nek, a Lufthansa Groupnak és más számítógépes hálózatokhoz és kiszolgálógép-rendszerekhez. A budapesti távoli központ biztonságos hálózati összeköttetésben áll a LS kelsterbachi (Frankfurt a,M mellett) adatközpontjával, amely Európa egyik legmodernebb és leginnovatívabb data centere. A budapesti munkatársak kompetenciájába tartozik a LS Integrated Operations Control Center (IOCC) stratégiai IT alkalmazási termékének a fejlesztése. Az IOCC a repülőgépjáratok üzemeltetése ellenőrzésében és optimalizálásában nyújt segítséget a Lufthansa és más légitársaságok számára.
A Lufthansa Csoport 100%-os tulajdonában lévő LS 16 országban működtet irodákat, összesen 3200 alkalmazottat foglalkoztat. IT megoldási portfoliója öt területet ölel fel: Aurline Management Solutions (erőforrás-felhasználás), Passenger Airline Solutions (repüléstervezés, helyfoglalás, kiszolgálás), Airline Operations Solutions (járatüzemeltetés), Industry Solutions (személyre szabott megoldások energiaipari, egészségügyi, logisztikai és médiavállalatoknak), Infrastructure Services (data centerek feladatai). A LS 2007. évi árbevétele 679 millió euró volt.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
- Rekordveszteség, elbocsátások a Hitachinál
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Magyar Telekom: stabil létszámgazdálkodás a következő 3-5 évben
- Több száz új munkatársat keres a tiszaújvárosi Jabil
- Great Place to Work: a Microsoft Európa legjobb munkáltatója
- NCR: Többnyelvű ügyfélszolgálati és oktatóközpont Budapesten
- Az Accenture új szolgáltató központot nyitott Brno-ban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.