Lufthansa Systems hálózat-felügyeleti központ Budapesten
A most megnyílt és globális projekteken is tevékenykedő budapesti Operation Center munkatársai ITIL alapon, ún. ticketing rendszerben dolgozva, második és harmadik szintű támogatást nyújtanak a LS-nek, a Lufthansa Groupnak és más számítógépes hálózatokhoz és kiszolgálógép-rendszerekhez. A budapesti távoli központ biztonságos hálózati összeköttetésben áll a LS kelsterbachi (Frankfurt a,M mellett) adatközpontjával, amely Európa egyik legmodernebb és leginnovatívabb data centere. A budapesti munkatársak kompetenciájába tartozik a LS Integrated Operations Control Center (IOCC) stratégiai IT alkalmazási termékének a fejlesztése. Az IOCC a repülőgépjáratok üzemeltetése ellenőrzésében és optimalizálásában nyújt segítséget a Lufthansa és más légitársaságok számára.
A Lufthansa Csoport 100%-os tulajdonában lévő LS 16 országban működtet irodákat, összesen 3200 alkalmazottat foglalkoztat. IT megoldási portfoliója öt területet ölel fel: Aurline Management Solutions (erőforrás-felhasználás), Passenger Airline Solutions (repüléstervezés, helyfoglalás, kiszolgálás), Airline Operations Solutions (járatüzemeltetés), Industry Solutions (személyre szabott megoldások energiaipari, egészségügyi, logisztikai és médiavállalatoknak), Infrastructure Services (data centerek feladatai). A LS 2007. évi árbevétele 679 millió euró volt.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
- Rekordveszteség, elbocsátások a Hitachinál
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Magyar Telekom: stabil létszámgazdálkodás a következő 3-5 évben
- Több száz új munkatársat keres a tiszaújvárosi Jabil
- Great Place to Work: a Microsoft Európa legjobb munkáltatója
- NCR: Többnyelvű ügyfélszolgálati és oktatóközpont Budapesten
- Az Accenture új szolgáltató központot nyitott Brno-ban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.