A FreeSoft megvásárolja a BankSoft Kft.-t
A FreeSoft Nyrt. megállapodást írt alá a BankSoft Kft. 100 százalékának megvásárlására, újonnan kibocsátott FreeSoft részvényekért cserébe - közölte a FreeSoft a tőzsde honlapján szerdán.
Az ügyletről további pénzügyi részleteket nem közöltek.
A közlemény szerint a cégvásárlás beleillik a FreeSoft korábban meghirdetett stratégiai célkitűzésébe, miszerint olyan akvizíciókat kíván végrehajtani, amelyekkel a hazai informatikai piac meghatározó szereplőjévé válhat.
A Budapesti Értéktőzsde B kategóriájában jegyzett FreeSoft cégcsoport tavaly 232,2 millió forint adózott nyereséget ért el a 2006. évi valamivel több mint 16 millió forintos veszteség után. A nettó árbevétele 2007-ben 4,71 milliárd forint volt, ami 53,5 százalékkal haladta meg az előző évit. Az akvizíció nyomán a FreeSoft csoport meglévő szolgáltatás- és termékportfoliója átfedés nélkül egészül ki a BankSoft kínálatával.
A BankSoft a hazai pénzügyi terület egyik beszállítója, éves árbevétele meghaladja a 400 millió forintot, az EBITDA-ja (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyereség) mintegy 70 millió forint.
A BankSoft Számítástechnikai Rendszerfejlesztő Kft. 1989-ben 10 millió forint törzstőkével alakult az akkor újonnan létrejött kereskedelmi bankok informatikai támogatására. Az alapítás óta a BankSoft ügyvezetője Román Ferenc, aki egyben a cég tulajdonosa.
Keresztesi János, a FreeSoft vezérigazgatója az ügyletről az MTI-nek elmondta: a vásárlással a FreeSoft nemcsak a portfolióját növelte, bővítette a számára elérhető piaci területet is. A BankSoft jó pozíciókkal rendelkezik a bankpiacon a speciális szoftverek és a hardverek tekintetében is. Több mint tíz pénzintézeti ügyfele van, akiknek például jelentéskészítő programokat ad el, illetve hardvertermékeket, pénzautomatákat értékesít.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.